کد خبر: ۲۰۵۰۵۱
۰:۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱

تغییر کمتر از ۵ درصدی لایحه و تکذیب افزایش اوراق مالی قابل عرضه در بورس
سخنگوی کمیسیون تلفیق اعلام کرد :

تغییر کمتر از ۵ درصدی لایحه و تکذیب افزایش اوراق مالی قابل عرضه در بورس

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس با اعلام تغییر کمتر از ۵ درصدی لایحه بودجه سال آینده، افزایش سقف اوراق مالی ۱۷۸ هزار میلیارد تومانی و قابل عرضه در بورس را تکذیب کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رحیم زارع با اشاره به پایان یافتن بررسی لایحه بودجه 1402 در مجلس به خانه ملت گفت: علی رغم هجمه های  علیه مجلس، لایحه بودجه 1402 کمترین تغییر را در مقایسه با بودجه های ادوار گذشته داشت. به طوریکه میانگین تغییر بودجه در سال های گذشته حدود 5 درصد و سال جاری حتی کمتر هم بود.

وی افزود: دولت در بندی از بودجه تأکید کرده بود سود طلب صندوق بازنشستگی با نرخ ساده محاسبه شود اما قانون دائمی این است که نرخ باید مرکب و مانند نحوه دریافت سود بانکی بانک های دولتی از مردم باشد. لذا این موضوع مانند قانون دائمی و مطابق سال های قبل اصلاح شد.

این نماینده مجلس ادامه داد: سقف بودجه فقط در مورد واردات خودرو افزایش یافته تا به زیان و ضرر دولت نبوده و منابع آن به بودجه حمل و نقل عمومی، صنعت، دانش بینان اضافه شود.

زارع گفت: ادعای افزایش انتشار اوراق توسط مجلس درست نیست و سقف اوراق 187 هزار میلیارد تومان است. بنابراین انتشار اوراق توسط شهرداری یا قرارگاه خاتم اثری بر سقف بودجه ندارد و کمیسیون تلفیق لایحه بودجه در این بخش از ظرفیت اوراق برای دستگاه ها آن هم به صورت محدود استفاده کرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ