کد خبر: ۲۰۵۱۰۳
۰:۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲

امکان الزام عرضه خودرو در بورس کالا وجود دارد / درخواست از رئیسی
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

امکان الزام عرضه خودرو در بورس کالا وجود دارد / درخواست از رئیسی

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به امکان عرضه خودرو در بورس کالا طبق ضوابط و قوانین و مقررات، خواستار توجه به الزامات قیمت‌گذاری دستوری از رئیس جمهور شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا پورابراهیمی در افتتاح معاملات شمش طلا در بازارهای مالی و مشتقه بورس کالا گفت: جنس بازار سرمایه الزامات خاص دارد و در راستای جلوگیری از رانت، افزایش کارایی و شفاف‌سازی باید قواعد مربوط را نیز پذیرفت. ارزش معاملات بورس کالا در سال جاری با رشد ۵۶ درصدی از هزار هزار میلیارد تومان گذشت و حجم معاملات نیز با رشد بیش از ۵۳ درصد روبرو بود.

وی افزود: دو الزام اقتصادی وجود دارد که نخست، باید نظام دستوری را در حوزه تصمیم‌گیری بازار سرمایه تفکیک کرد. چرا که تصمیم‌های دستوری در حوزه ارزی می‌تواند برای اقتصاد مانع و مخرب باشد. از رئیس جمهور درخواست می شود به الزامات در زمینه قیمت‌گذاری دستوری توجه شود. دومین الزام مقوله قیمت‌گذاری دستوری در زمینه خدمات و کالاها است که سیاست‌ها در این زمینه باید به نفع مصرف‌کننده و تولیدکننده باشد.

پورابراهیمی ادامه داد: اعمال تصمیم‌های دستوری به نفع مردم نیست و آفت اساسی در اقتصاد است که نفع آن به تولیدکننده و مصرف کننده نمی‌رسد. اگر در زمینه قیمت‌گذاری دستوری تصمیم کارشناسی اتخاذ نشود با آسیب‌های جدی روبرو خواهیم شد.

وی درباره عرضه خودرو در بورس کالا نیز توضیح داد: الزام عرضه خودرو در بورس کالا براساس ضوابط و قوانین و مقررات موجود امکان دارد و هم قابل انجام است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ