کد خبر: ۲۱۲۳۴۰
۰:۰ - ۱۴۰۲/۴/۲۵

پرونده شرکت‌های زنجیره‌ای برخی بانک‌های بورسی در سازمان بازرسی
رئیس سازمان اعلام کرد:

پرونده شرکت‌های زنجیره‌ای برخی بانک‌های بورسی در سازمان بازرسی

رئیس سازمان بازرسی از بررسی پرونده شرکت‌های زنجیره‌ای و خانوادگی برخی بانک‌های بورسی خبر داد!

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ذبیح الله خدائیان در نشست با مدیران عامل بانک‌های بورسی با اشاره به نقش پررنگ بانک‌ها در کاهش نقدینگی و تاکید بر رشد تولید، همفکری و همگرایی برای رفع مشکلات و ...، گفت: افزایش مطالبات غیرجاری بانک‌ها یکی از آسیب‌های صنعت بانک بوده و تسهیلات غیرجاری و به کل تسهیلات، غیراستاندارد است.

وی افزود: عدم پیگیری بانک‌ها در وصول مطالبات نادرست بوده و حتی برخی اوقات بانک‌ها پیگیر وصول مطالبات خصوصی نیستند. برخی بانک‌ها به جای خصوصی و غیردولتی، خانوادگی شده اند! در جریان پرونده بازرسی و بررسی تسهیلات اعطایی ملاحظه شد برخی بانک‌های خصوصی، شرکت‌های زنجیره‌ای ایجاد کرده‌ و غالب تسهیلات به شرکت‌هایی که خانوادگی اداره می‌شود، تعلق یافته است.

این مقام مسئول ادامه داد: ممکن است چند بانک با همکاری یکدیگر وارد سرمایه گذاری مشترک در یک پروژه مهم نفتی شده باشند که اشکالی ندارد. زیرا سود عاید بانک شده و به دولت کمک خواهد شد اما برخی بانک‌های خصوصی و دولتی از ناحیه بعضی بنگاه‌ها زیان انباشته بسیاری دارند و حاضر به واگذاری هم نیستند. این بنگاه‌ها به حیاط خلوت بانک‌ها تبدیل شده اند. اگر بانکی زیان انباشته و یا اضافه برداشتی دارد باید به آن فرصت جبران داده شود.

خدائیان توضیح داد: قانون رفع موانع تولید، بانک‌ها را موظف کرده ظرف سه سال از تصویب قانون بنگاهداری را کنار گذارند ولی متاسفانه قانون رعایت نمی‌شود. برخی بانک‌ها مراکز تجاری و غیرتجاری ایجاد کردند که اگر تورم به داد آن‌ها نمی‌رسید، معلوم نبود چه بلایی می‌آمد.

به گفته وی، هدف از تاسیس بانک‌های خصوصی ایجاد رقابت مثبت در جهت مشتری مداری و ارائه خدمات بهتر بوده اما اکنون به رقابت در جهت منفی و در راستای زیان انباشته و اضافه برداشت تبدیل شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ