کد خبر: ۲۱۳۹۹۱
۱۸:۰ - ۱۴۰۲/۶/۲۴

تاثیرات برنامه هفتم توسعه بر بورس و پیش‌بینی روند مثبت در میان‌مدت

تاثیرات برنامه هفتم توسعه بر بورس و پیش‌بینی روند مثبت در میان‌مدت

کارشناس بازار سرمایه در رابطه با تاثیر برنامه هفتم توسعه بر آینده بورس توضیحاتی ارائه داد و آینده کوتاه مدت بورس را مثبت پیش بینی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مجتبی دانشی درباره روند آینده بورس به فارس اعلام کرد: پس از سال ۹۹ به دلیل مشکلات سطح جامعه ایجاد و ترس زیاد ناشی از اعمال تورم در قیمت سهام، بازار سرمایه بیشتر براساس نوسان قیمت‌های جهانی، نرخ تورم و ارز حرکت کرد.

توضیح عوامل رشد بازار سرمایه در سال جاری و سال آتی در افق بلندمدت زیاد با ساختار بازار سرمایه که تغییرات در لحظه اعمال می‌شوند، سازگار نیست. ترس معامله‌گران مرتبط با رفتار سیاست گذار بوده و این مسئله سبب کاهش اعتماد به بورس نیز شده خروج پول از بورس نیز این موضوع را تاکید می کند.

برنامه توسعه هفتم از جهت تعیین نرخ انرژی، نرخ مواد اولیه و قیمت‌گذاری دستوری برای بازار سرمایه، مهم بوده و از سویی به دلیل افزایش‌ سرمایه‌ از محل تجدید ارزیابی‌ها به خصوص برای گروه خودرویی بر بازار سرمایه تاثیرگذار است و مصوبات این لایحه می‌تواند تداوم فضای مثبت یا منفی را به همراه داشته باشد.

پیش‌بینی روند بورس در میان‌مدت

در صورتی که انتظارات تورمی بسیار باشد به تبع آن بازار سهام رشد خواهد کرد. هرچند اصلاح ها و استراحت‌هایی را در این مسیر قرار دارد اما روند میان مدت بورس صعودی خواهد بود.

وضعیت فعلی و ورود نقدینگی‌ها به بازار طی چند هفته گذشته نشان‌دهنده کاهش فاصله بین بازار سهام با دیگر بازارهای سرمایه‌گذاری است در مورد تداوم روند صعودی بازار باید مسیر ورود نقدینگی مورد ارزیابی قرار گیرد و بررسی کرد که جریان نقدینگی به بازار به چه صورت خواهد بود.

وضعیت بازار طبق انتظار باید فعلاً مثبت باشد و روزهای پر رونقی را پشت سر بگذارد. تصمیم مسئولان در خصوص بازار، اقتصاد و مالیات بر عایدی سرمایه می‌تواند به‌ شدت تاثیرگذار بر ورند بازار باشد و مسیر بورس را با تغییر همراه کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ