کد خبر: ۲۱۴۹۵۱
۰:۰ - ۱۴۰۲/۸/۱

وزارت صنعت بعد از بازخواست وزیر از دو معاون مجبور به توضیح شد!

وزارت صنعت بعد از بازخواست وزیر از دو معاون مجبور به توضیح شد!

وزارت صنعت در واکنش به نامه وزیر به دو معاون و گلایه مکرر دولت از رها بودن بازار، مجبور به توضیح و اعلام مواردی شد!

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، وزارت صنعت در رابطه خبر منتشره مبنی بر نامه گلایه آمیز عباس علی آبادی به دو معاون و گله مکرر اعضای هیات دولت از نابسامانی بازار، مجبور به توضیح شد و اعلام کرد: اینگونه پیگیری‌ها و نظارت ها از ابتدای دولت، وجود داشته و نشان دهنده اهمیت بازار برای دولت مردان است. هیچ اتفاق جدیدی رخ نداده و رویه معمول و متداول در وزارت صنعت برای پیگیری موضوعات مرتبط با این وزارتخانه در سطح بازار است.

در جلسات هیئت دولت، مکرراً در خصوص نظارت بر بازار تاکید می‌شود و تمام وزارتخانه های اقتصادی در این خصوص نقش را ایفا می کنند. به ویژه در حوزه صنف مشاورین املاک و نظارت بر قیمت های اجاره بها و فروش مسکن، نظارت‌های موثری در ماه‌های گذشته با همکاری وزارت راه انجام شده و در حوزه مواد غذایی و اقلام کشاورزی، همکاری موثری با وزارت جهاد کشاورزی در حوزه نظارت بر قیمتها وجود دارد. در مقوله تورم عمومی نیز همکاری ها با بانک مرکزی و وزارت اقتصاد صورت گرفت.

وزارت صنعت تحولات رخ داده در بازار و روند قیمت‌ها را پایش کرده و از مجاری قانونی در اختیار برای تنظیم بازار اقدام‌ می‌کند. باید در نظر داشت که تنظیم گری تمامی کالاهای موجود در بازار تحت اختیارات وزارت صنعت نبوده و دستگاه‌های دیگر نیز از مجاری قانونی و ظرفیت‌ها برای رصد پایش و تنظیم بازار استفاده می‌کنند.

در دستور جدید وزیر صنعت، تاکید شده نظارت ها باید با همکاری و حضور پررنگ تر اتحادیه ها و اتاق های اصناف انجام شود که در این راستا طراحی لازم از یک ماه پیش انجام و به زودی فرایند جدید نظارت با کمک مردم و اصناف اطلاع رسانی خواهد شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ