کد خبر: ۲۱۷۳۹۸
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۹/۲۲

وزیر صنعت حامی بورس شد و از تجدید ارزیابی دارایی شرکت‌ها استقبال کرد

وزیر صنعت حامی بورس شد و از تجدید ارزیابی دارایی شرکت‌ها استقبال کرد

وزیر صنعت که تا قبل از خرداد سال جاری مدیر شرکت بورسی بود، ضمن حمایت از بازار سهام از تجدید ارزیابی دارایی شرکت‌ها استقبال کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عباس علی‌آبادی ( مدیرعامل تا خرداد سال جاری شرکت بورسی مپنا) با اشاره به اینکه افزایش تورم در بلندمدت موجب حذف ارزش دفتری دارایی‌ها با ارزش واقعی شرکت‌ها و عدم لحاظ هزینه استهلاک و شناسایی سودهای موهوم شده به سنا اعلام کرد: مالیات و تقسیم سودهای موهوم باعث کاهش شدید توانایی شرکت ها و آسیب بخش تولید شده است. بنابراین تجدید ارزیابی دارایی شرکت‌ها، اقدامی مثبت و در راستای رشد شفافیت است.

بورس در کشورهای توسعه یافته یکی از اصلی‌ترین منابع تامین مالی بنگاه‌ها به شمار می‌رود و به دلیل برخی سیاست‌های غلط در چند سال گذشته، اقبال سرمایه‌گذاران به بورس و اثر مهمترین منبع تامین مالی بنگاه‌ها در شرایط تنگنای مالی دولت، کاهش یافته است.

بنابراین باید عموم مردم را با کمک سیاست‌های درست، رشد شفافیت و پیش‌بینی‌پذیر کردن محیط کلان به نفع تولیدکنندگان به این باور رساند که در مقایسه با بازار ارز، طلا یا مسکن بیشترین بازدهی را می‌توان از طریق سرمایه‌گذاری در تولید آن هم از مسیر بازار سرمایه بدست آورند. در این صورت سرمایه‌ها از بازارهای غیرمولد به سمت تولید حرکت می‌کنند و بورس اصلی‌ترین محل‌ جذب سرمایه‌های خرد خواهد شد.

وزارت صنعت با تدوین برنامه‌های منسجم خواهان افزایش رونق تولید و رشد سود شرکت ها بجای دلالان و واسطه‌ها بوده و برنامه‌هایی مانند حرکت به سمت تک نرخی کردن دلار، افزایش صادرات، حذف قیمت‌گذاری دستوری و حذف برخی رانت‌ها و حمایت‌های نامحدود و غیر مشروط برای برخی صنایع در دستور کار است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ