کد خبر: ۲۱۷۵۷۴
۰:۱ - ۱۴۰۲/۹/۳۰

قیمت‌گذاری دستوری خودرو تا پایان سال لغو می شود/ تعیین نرخ توسط شرکت ها
معاون وزیر صنعت:

قیمت‌گذاری دستوری خودرو تا پایان سال لغو می شود/ تعیین نرخ توسط شرکت ها

معاون وزیر صنعت از در نظر گرفتن نقش تنظیم‌گری و نظارت برای شورای رقابت در سند جدید خبر داد و گفت: قیمت باید توسط خودروسازها تعیین شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، منوچهر منطقی ضمن اشاره به تدوین قانون ساماندهی خودرو با تکالیف و راهکارها در هشت بخش و تهیه آیین‌نامه‌ای مجزا برای هر بخش، سند خودرو را سندی راهبردی دانست و در برنامه تلویزیونی، گفت: ۷۰ درصد این سند راهبردی در همه دولت‌ها مشترک و باقی آن ها حاصل نگرش وزرای صنعت هر دوره بود.

وی افزود:‌ قانون ساماندهی صنعت خودرو به دلیل الزام به اجرا از سند راهبردی متمایز بوده و با تهیه قانون صنعت خودرو از عدم تطابق‌ها جلوگیری و شفاف‌ سازی صورت می گیرد. در زمینه خصوصی سازی جلسات متعددی نیز میان وزارت اقتصاد و صنعت برگزار شده تا چشم انداز نوآورانه‌ای تنظیم و از مونتاژکاری به سمت طراحی محصولات دست حرکت کرد.

منطقی ادامه داد:‌ وزارت صنعت، اقتصاد، استاندارد، گمرک، پلیس و.. از جمله نهادهایی هستند که در حوزه واردات تصمیم‌گیری کرده و طی جلسات مختلف مشورتی به سند جامع و تبدیل آن به قانون همکاری دارند. در سند جدید، نقش تنظیم‌گری و نظارت برای شورای رقابت در نظر گرفته شد که تا پایان سال نیز ابلاغ می شود. قیمت باید توسط خودروسازها تعیین شود و وزارت صنعت نیز سیاست‌گذار خواهد بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ