کد خبر: ۲۱۷۷۴۳
۰:۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۶

۹۷ میلیارد دلار طرح توسعه پتروشیمی و افزایش شرکت ها به ۱۷۹ مجتمع
مدیر سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی:

۹۷ میلیارد دلار طرح توسعه پتروشیمی و افزایش شرکت ها به ۱۷۹ مجتمع

مدیر سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اعلام اجرای ۱۲۵ طرح پتروشیمی به ارزش سرمایه‌گذاری حدود ۹۷ میلیارد دلاری، مدعی افزایش شرکت ها به ۱۷۹ مجتمع شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رضا نکویی در اولین همایش سرمایه گذاری صنعت پتروشیمی، گفت: تحقق رشد 8 درصدی اقتصادی تا پایان برنامه هشتم توسعه، نیازمند تأمین مالی حدود 7 میلیارد دلاری بوده و با دستور مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، تمام طرح های مدون سرمایه گذاری سال گذشته، مورد بازنگری قرار گرفت و با توجه به نیاز برخی طرح های پتروشیمی، حذف و برخی برای اجرا جایگزین شد.

وی افزود: ظرفیت صنعت پتروشیمی 92 میلیون تن بوده و براساس برنامه هفتم و هشتم توسعه باید به حدود 141 و 200 میلیون تن برسد. در این میان 125 طرح پتروشیمی با ارزش سرمایه‌گذاری حدود97 میلیارد دلار در دست اجرا بوده و تعداد شرکت های پتروشیمی تا سال 2032 به 179 مجتمع افزایش می یابد.

این مقام مسئول ادامه داد: مناطق ماهشهر، عسلویه، کنگان، پارسیان، چابهار و قشم به عنوان هاب های صنعت پتروشیمی بوده و در ماهشهر 20 طرح با سرمایه گذاری 7.4 میلیارد دلار و ظرفیت 5.9 میلیون تن و در منطقه عسلویه 22 طرح با سرمایه گذاری بیش از 22 میلیارد دلار و ظرفیت حدود 28 میلیون تن در دست احداث است. همچنین در مناطق کنگان، سیراف و دیر 14 طرح با سرمایه گذاری بیش از 11.5 میلیارد دلار و ظرفیت حدود 14 میلیون تن و در منطقه انرژِی بر پارسیان نیز 11 طرح با بیش از 11 میلیارد دلار سرمایه گذاری و ظرفیت تولید حدود 14.5 میلیون تن در دست اجرا است.

نکویی ادامه داد: در منطقه چابهار 3 طرح با سرمایه گذاری حدود 5 میلیارد دلار و ظرفیت تولید 9.1 میلیون تن و در جزیره قشم نیز، 4 طرح با سرمایه گذاری بیش از 5 میلیارد دلار و ظرفیت حدود 10.5 میلیون تن عملیات اجرایی را آغاز کردند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ