کد خبر: ۲۱۹۲۴۴
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴

ورود همه شرکت های خصوصی فولاد به بورس و رفع چالش‌های زنجیره ارزش

ورود همه شرکت های خصوصی فولاد به بورس و رفع چالش‌های زنجیره ارزش

رئیس هیئت عامل ایمیدرو، گفت: با همکاری انجمن سنگ آهن در مسیر رفع چالش‌‌‌های صنعت فولاد، گام برداشته و در صورت تعادل قیمت‌گذاری سنگ آهن، همه شرکت های خصوصی وارد بورس می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا موثقی‌نیا در نشست با هیئت‌مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن، گفت: مشکلات شرکت‌های سنگ‌آهن بخش خصوصی و ایمیدرو مشترک بوده و باید با بهره‌گیری از ظرفیت‌های دو بخش، نسبت به رفع مشکلات فراروی آن اقدامات مناسبی انجام داد.

وی افزود: تلاش وزارت صنعت و ایمیدرو این است که تا حد امکان، تمرکز را بر رفع مشکلات بخش خصوصی گذاشته و این بخش، اقدام به توسعه ظرفیت‌ها کند. زنجیره صنعت فولاد در حال حاضر نامتوازن است و انجمن سنگ آهن می‌تواند با ورود به موضوع تامین سنگ آهن در حوزه معادن عمیق یا معادن فراسرزمینی، کمک کند تا ضمن افزایش ذخایر موجود، آینده زنجیره صنعت فولاد تضمین یابد.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به شرایط موجود ایران و سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در زنجیره صنعت فولاد باید برای تامین زیرساخت‌ها باید اقداماتی انجام داد. این سازمان با همکاری شرکت‌های بخش معدن و صنایع معدنی، طرح‌های بزرگی را برای تولید برق، انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان اجرایی کرده که به تدریج به بهره‌برداری می‌رسند. انجمن در کنار وظایف خاصه، آماده همکاری با ایمیدرو در زمینه‌های مختلف برای توسعه بخش معدن است.

موثقی‌نیا توضیح داد: بخش قابل‌توجه توسعه بخش معدن و صنایع معدنی در سال‌های گذشته، ناشی از صادرات سنگ آهن بوده و با توجه به موضوع حقوق دولتی و عوارض صادراتی سنگ آهن و مشکلات حاصل شده برای معدنکاران در صورت تعادل قیمت‌گذاری بخش سنگ آهن، همه واحدهای بخش‌خصوصی وارد بورس می‌شوند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ