کد خبر: ۲۱۹۲۴۰
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴

نقش دو محرک برای صعود شاخص بورس و امید به تثبیت خط حمایت ۲.۲ میلیونی
دو کارشناس بازار سرمایه اعلام کردند:

نقش دو محرک برای صعود شاخص بورس و امید به تثبیت خط حمایت ۲.۲ میلیونی

دو کارشناس بازار سرمایه با اشاره به نقش دو محرک برای صعود شاخص و پیش بینی هفته متعادل مثبت، تثبیت سطح ۲.۲ میلیون واحدی را امیدواری به اهداف بالاتر دانستند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، دو کارشناس بازار سرمایه با اشاره به نقش دو محرک برای صعود شاخص و پیش بینی هفته متعادل مثبت در گفت و گو با دنیای اقتصاد، تثبیت سطح ۲.۲ میلیون واحدی را امیدواری به اهداف بالاتر دانستند.

آراد پورکار: با افزایش تنش‌های بین‌المللی و ریسک‌های سیستماتیک و غیر‌سیستماتیک در روزهای اخیر، سرمایه‌گذاران انتظار معاملات منفی را از نخستین روز هفته جاری داشتند. با این وجود انتظار منفی شدن با توجه به شرایط کنونی، چندان مناسب و بجا نیست. چرا که در چند ماه گذشته سرمایه‌ گذاران با وقوع ریسک‌های گوناگون مرتبط و غیرمرتبط به دنبال سرخ‌پوشی شاخص بودند.

این بهانه‌‌تراشی عملکرد مناسبی برای سرمایه‌گذاران به ارمغان نمی آورد. با این وجود دیروز بازار واکنش هیجانی منفی چندانی نداشت. سرخ‌پوشی ابتدای معاملات به دلیل سمت‌ و‌ سوی منفی از چهارشنبه بود و آخرین معامله بسیاری از نمادها نسبت به پایان آنها منفی‌تر شده بودند.

با نزدیک شدن به فصل مجامع در ماه‌های آینده وضعیت مطلوب‌تری در انتظار خواهد بود. زمانی که هرگونه ریسکی در سطح داخلی و خارجی افزایش پیدا می‌کند، سرمایه‌گذار به میزان کسب بازدهی در مقابل ریسک توجه می‌کند. در شرایط پرتنش نگاه سرمایه‌گذاران بیشتر به سرمایه‌گذاری‌های کم‌ریسک‌تر معطوف می‌شود و از همین رو اتفاقات اخیر بر بازدهی بازارهای مختلف اثرگذار بود.

تجدید‌ ارزیابی دارایی شرکت‌ها به فرآیندی سه ماه تا یک‌ساله برای عملیاتی شدن نیاز دارد. از طرفی نرخ نیمایی که در صورت‌های مالی شرکت‌ها مورد محاسبه قرار می‌گیرد نیز محرک دیگری برای صعود است. بنابراین در صورتی که این محرک‌ها روند مثبت بگیرند، می‌توان نسبت به صعود شاخص امیدوار بود. روزهای متعادل مثبتی برای هفته جاری پیش‌بینی می شود.

حسین مرید سادات: در بیستمین روز دی‌ ورود پول حقیقی هم‌زمان با خروج سنگین از صندوق‌های با درآمد صورت گرفت. بطور معمول روز‌های انتهای هفته معاملاتی خروج نقدینگی رخ می‌دهد اما چهارشنبه هفته اخیر این روند کم‌رنگ‌تر بود و دورنمای مناسبی برای وضعیت هفته جاری رقم زد. با این وجود افزایش تنش‌ها ریسک سیستماتیکی بود که تا حدی وارد شد و بازار را در ساعات ابتدایی معاملاتی دیروز تحت‌الشعاع قرار داد.

انتظار می‌رفت هفته جاری کمی هیجانی با فشار فروش سهام آغاز شود اما به پشتوانه روند مطلوب چهارشنبه، دیروز شاخص با سبزپوشی به اتمام رسید. کلیت بورس در شرایط کنونی ارزنده است. پیش‌بینی می‌شود هفته متعادل مثبتی پیش رو باشد. در صورتی که سطح ۲.۲ میلیون واحدی در روزهای آینده تثبیت شود، می‌توان نسبت به اهداف بالاتر امیدوار بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ