کد خبر: ۲۱۹۳۸۴
۰:۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰

سود کارمزد و جریمه‌های دیرکرد وام کشاورزان از سال ۹۴ مشمول بخشودگی شد
با ابلاغیه بانک مرکزی:

سود کارمزد و جریمه‌های دیرکرد وام کشاورزان از سال ۹۴ مشمول بخشودگی شد

بانک مرکزی بخشودگی سود کارمزد و جریمه‌های دیرکرد وام پرداختی از سال ۹۴ تا پایان سال جاری کلیه بهره‌برداران بخش کشاورزی را به مدیران عامل ۳۲ بانک بورسی و دولتی ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بانک مرکزی بخشودگی سود کارمزد و جریمه‌های دیرکرد تسهیلات پرداختی از سال ۹۴ تا پایان سال جاری کلیه بهره‌برداران بخش کشاورزی را به مدیران عامل ۳۲ بانک بورسی و دولتی ابلاغ کرد.

بر اساس این گزارش و طبق بند د تبصره ۱۶ قانون بودجه سال جاری، بانک‌های عامل مکلفند نسبت به بخشودگی سود کارمزد و جریمه‌های دیرکرد تسهیلات پرداختی از ابتدای سال ۹۴ تا پایان سال جاری کلیه بهره‌برداران بخش کشاورزی( فعالان بخش کشاورزی در حوزه‌های زراعت، باغبانی و گلخانه‌ها، دام و طیور، آبزیان، عشایر، شرکت‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی و مکانیزاسیون) خسارت دیده از حوادث غیر مترقبه به ویژه خشکسالی و سیل، اقدام و اصل تسهیلات تا سقف ۳ هزار میلیارد تومان را به مدت ۳ سال امهال کنند.

بار مالی ناشی از اجرای این بند توسط سازمان برنامه و بودجه تضمین و پرداخت خواهد شد. بانک مرکزی موظف است گزارش عملکرد این بند را هر سه ماه یکبار به کمیسیون‌های برنامه و بودجه و محاسبات، اقتصادی و کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس ارائه کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ