کد خبر: ۲۲۰۶۵۸
۰:۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۹

زمان عرضه خودروهای برقی ایرانی و تایید ساخت اولین اتوبوس
مدیرعامل شرکت برق و کنترل مپنا اعلام کرد:

زمان عرضه خودروهای برقی ایرانی و تایید ساخت اولین اتوبوس

مدیرعامل شرکت برق و کنترل مپنا، اعلام کرد: با پایان پیش مطالعات تعرفه برق خودروهای برقی، تعرفه نهایی طی هفته‌های آینده توسط وزارت نیرو اعلام خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدحسین رفان با اشاره به اینکه گروه مپنا در راستای مسئولیت اجتماعی و فرابنگاه‌نگری از حدود 10 سال قبل تصمیم به‌ ورود به حوزه برقی‌سازی حمل‌ و نقل با ایجاد زیرساخت‌ها و وورد به عرصه تولید تجهیزات خودروهای برقی گرفته‌، اعلام کرد: حدود یک سال پیش مطالعات تعرفه برق خودروهای برقی و پیشنهادات انجام و قرار است ظرف هفته‌های آینده، تعرفه نهایی توسط وزارت نیرو اعلام شود. قرارداد تولید خودروی برقی نیز امضا و ساخت اولین اتوبوس برقی تایید شد.

بر روی تولید انواع شارژرها نیز کار شده و می توان تمام شارژر را به ظرفیت بیش از یک کیلولت به‌تولید رساند. همچنین بالغ بر 100 ایستگاه شارژ خودرو برقی احداث که 3 مورد‌ آن در خارج از کشور و بقیه در داخل است. از این تعداد، 40 ایستگاه شارژ در تهران احداث و راه‌اندازی شد.

طبق برنامه وزارت نیرو کنتورهای اختصاصی شارژ خودرو در منازل نصب و تعرفه جداگانه‌ای تعیین خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود اولین خودروی برقی تولید داخل اواخر سال آینده وارد بازار و تولید با عمق داخلی سازی بالا در حدود یک تا دو سال‌ آینده شکل گیرد. هیچ نگرانی نیز بابت کمبود برق در اوج تابستان برای برقی‌سازی حمل‌ و نقل وجود ندارد.

استفاده از خودروهای برقی به جز دستاوردهای محیط زیستی و کاهش آلایندگی هوا به مراتب از خودروهای بنزینی مقرون به‌صرفه تر هستند و هم هزینه‌های نگهداری کمتری داشته و هم تأمین برق در برابر بنزین به مراتب کم هزینه‌تر خواهد بود. از سوی دیگر، عمده قیمت خودرو برقی مربوط به باطری است و قیمت باطری نسبت به 5 سال پیش حدود یک‌چهارم شده و رفته رفته باز هم قیمت باطری خودروهای برقی کاهش خواهد یافت.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ