کد خبر: ۲۲۰۶۹۴
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۹

آخرین تحولات بازار جهانی کامودیتی‌ها با کاهش قیمت طلا و افزایش نفت و فلزات

آخرین تحولات بازار جهانی کامودیتی‌ها با کاهش قیمت طلا و افزایش نفت و فلزات

تحولات بازار جهانی کامودیتی ها در هفته گذشته میلادی با کاهش طلا، افزایش نفت و قیمت فلزات همراه شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، وضعیت بازارهای جهانی در هفته منتهی به ۶ بهمن از جمله قیمت طلا و نفت، شاخص دلار، روند فلزات پایه و ... از سوی کارگزاری بانک ملت اعلام شد.

بر اساس این گزارش، طی هفته اخیر، طلا تحت تاثیر ثبات شاخص دلار همزمان با رشد بازارهای سهام اصلاح قیمتی داشت و با افت ۱۰ دلار به ۲،۰۱۸ دلار در هر اونس رسید. بهای معاملات آتی نفت برنت نیز جمعه به ۸۳ دلار در هر بشکه بر اثر رشد مثبت اقتصادی آمریکا همزمان با نشانه‌هایی از محرک‌های اقتصادی چین و حمایت از نگرانی‌های عرضه خاورمیانه تقریبا به بالاترین حد در دو ماه گذشته رسید. 

در بازار فلزات پایه نیز قیمت آلومینیوم پس از اعلام احتمال تحریم‌ها جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه به ۲،۲۶۳ دلار در هر تن افزایش یافت. همچنین خوش‌ بینی نسبت به اتخاذ سیاست‌های انبساطی پکن مبنی بر اعلام بانک مرکزی چین بر حمایت اقتصادی بیشتر با اعمال کاهش ۵۰ واحدی نسبت ذخایر الزامی بانک ها از قیمت فلزات پایه حمایت کرد و قیمت فلزات مس، روی و سنگ آهن به ترتیب به ۸،۵۳۱ ،۲،۵۸۷ و ۱۳۷ دلار در هرتن افزایش یافتند.

در بازار محصولات پتروشیمی نیز قیمت اوره به دنبال سیر روند هفته پیش از آن همچنان صعود کرد. بطوری که قیمت اوره خاورمیانه و فوب ایران به ۳۵۲ و ۳۲۲ دلار بر تن افزایش یافت. در خصوص روند بازار متانول، افزایش تقاضای ذخیره‌سازی صنایع پایین دستی قبل از تعطیلات سال نو در چین و کاهش سطح عرضه محموله‌های وارداتی منجر به افت موجودی متانول در انبارها و روند صعودی متانول به ۲۸۶ دلار بر تن سی‌ اف‌ ار چین شد. بازار سایر محصولات پتروشیمی نیز بجز سودکاستیک و  پلی اتیلن سنگین صعودی بود.

جهت اطلاعات بیشتر و دریافت فایل به tacodal.ir مراجعه شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 

 

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ