کد خبر: ۲۲۰۷۰۹
۹:۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰

عرضه گواهی سپرده خاص با نرخ سود ۳۰ درصد برای شرکت های تولیدی
بانک مرکزی به بانک ها ابلاغ کرد:

عرضه گواهی سپرده خاص با نرخ سود ۳۰ درصد برای شرکت های تولیدی

بانک مرکزی دستورالعمل انتشار گواهی سپرده خاص با نرخ سود علی الحساب ۳۰ درصد سالانه با هدف تامین سرمایه در گردش شرکت های تولیدی را به بانک ها ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بانک مرکزی دستورالعمل انتشار گواهی سپرده خاص با نرخ سود علی الحساب سالانه ۳۰ درصدی(پرداخت سود ماهانه) را با هدف تامین سرمایه در گردش شرکت های تولیدی به بانک ها ابلاغ کرد.

بر اساس این گزارش و طبق این دستورالعمل، بانک‌ها می‌توانند برای تامین سرمایه در گردش طرح‌های با بازدهی بالا اقدام به انتشار این اوراق کرده و در پایان دوره مشارکت، سود قطعی نیز علاوه بر سود علی‌الحساب ۳۰ درصدی به خریداران در شعب بانک‌ها پرداخت می‌شود.

ویژگی بارز این گواهی سپرده آن است که امکان بازخرید قبل از سررسید در شعب بانک‌ها امکان‌پذیر است. با اجرای این طرح، مشارکت مردمی در تامین مالی طرح‌های تولیدی فراهم می‌شود. دارندگان این گواهی می‌توانند از آن به عنوان وثیقه جهت دریافت وام بانکی استفاده کنند.

بانک‌ها مجازند از چهارشنبه ۱۱ بهمن‌  به مدت ۷ روز کاری اقدام به عرضه این اوراق کنند. برنامه عرضه و تعیین شعب منتخب آنها توسط بانک‌های عامل اطلاع‌ رسانی می‌شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ