کد خبر: ۲۲۰۸۱۸
۰:۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶

واگذاری ساخت شهر جدید به شرکت بورسی وابسته به بانک تخلف است
عضو انجمن انبوه‌سازان:

واگذاری ساخت شهر جدید به شرکت بورسی وابسته به بانک تخلف است

عضو انجمن انبوه‌سازان از واگذاری احداث شهر جدید خلیج‌ فارس به شرکت بورسی وابسته به بانک مسکن انتقاد و این اقدام را تخلف اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ایرج رهبر با اشاره به واگذاری ساخت شهر جدید خلیج‌ فارس هرمزگان به شرکت بورسی سرمایه‌گذاری مسکن و شرکت‌های تابعه این گروه به تسنیم گفت:‌ این رویه یک نوع بنگاه‌داری و تخلف است. چرا که بانک‌ها نباید وارد ساخت و ساز مسکن شده و بلکه باید با تامین مالی سازندگان و انبوه‌ سازان به رونق ساخت و ساز کمک کنند.

وی افزود: قرار است صندوق توسعه ملی 2 میلیارد دلار نزد بانک مسکن سپرده‌گذاری کند. بانک مسکن باید از این منابع مالی برای تقویت بخش خصوصی واقعی فعال در بخش ساخت و سازها استفاده و با بخش خصوصی تعامل داشته و در شهرک‌سازی و ساخت و ساز در سواحل از توان و ظرفیت انبوه‌سازان استفاده کند.

رهبر با انتقاد از وزارت راه در خصوص شهرک‌سازی، ادامه داد: در این رابطه هیچ جلسه‌ای با سازندگان و انبوه‌سازان برای ورود به این فرآیند برگزار نشده و تنها مشاور اقتصادی وزیر راه از برنامه‌ احداث شهرک‌های ساحلی خبر داده است.

براساس این گزارش، "ثمسکن" با سرمایه 630 میلیارد تومانی در تابلوی اصلی بورس حضور دارد و بانک مسکن از طریق سهامداری 50.8 درصدی گروه مالی و 2.5 درصدی تامين آتيه مسكن ، مدیریت این شرکت را در اختیار دارد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ