کد خبر: ۲۲۰۹۰۹
۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸

معامله ۱۹۰ هزار تن آهن اسفنجی فولادساز بورسی در ۵ قرارداد کشف پریمیوم
از امروز در بورس کالا انجام شد:

معامله ۱۹۰ هزار تن آهن اسفنجی فولادساز بورسی در ۵ قرارداد کشف پریمیوم

۱۹۰ هزار تن آهن اسفنجی شرکت فولاد حاضر در بورس امروز در قالب ۵ قرارداد کشف پریمیوم در بورس کالا معامله شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بورس کالا طبق برنامه قبلی، امروز چهارشنبه میزبان معامله ۱۹۰ هزار تن آهن اسفنجی فولاد خوزستان در قالب ۵ قرارداد کشف پریمیوم بود که در حجم های ۵۰ ، ۳۰ و ۱۰ هزار تنی انجام و با ثبت درخواست متقاضیان خرید، کل قراردادها منعقد شد.

براساس این گزارش، زمان معامله نهایی این قراردادها هم از ۸ اسفند آغاز و تا ۶ تیر سال آینده ادامه دارد. زمان تحویل نخستین قرارداد کشف پریمیوم محصول هم ۲۷ اسفند سال جاری بوده و تحویل در سایر قراردادها به ترتیب تا ۲۶ تیر سال آینده ادامه می یابد.

فرمول محاسبه قیمت مبنا میانگین موزون هفتگی معاملات ۳ هفته آخر آهن اسفنجی در بورس کالا قبل از زمان معامله نهایی است.

کشف پریمیوم قراردادی است که در بازار فیزیکی بورس کالا معامله و طرفین متعهد می‌شوند در زمان مشخصی در آینده (تحویل، حمل یا بارگیری) کالا را بر اساس قیمت نهایی (قیمت مبنا به علاوه مابه تفاوت توافق شده) معامله کنند. این قرارداد از ابزارهای کارآمد جهت برنامه ریزی تولید بشمار می رود که در حوزه های مختلف پتروشیمی، فولادی و معدنی به کار گرفته می شود.

در یک ماه اخبر این دومین قرارداد بلندمدتی است که تولیدکنندگان در بورس کالا عرضه کردند. پیش از این ۴۰۵ هزار تن آهن اسنفجی شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر در قالب ۶ قرارداد کشف پریمیوم، معامله شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ