کد خبر: ۲۲۰۹۹۵
۱۰:۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳

درآمد ۱۰ ماهه دولت از مالیات نقل‌ و انتقال سهام ۳۶ درصد بیشتر از ۱۲ ماه سال قبل!

درآمد ۱۰ ماهه دولت از مالیات نقل‌ و انتقال سهام ۳۶ درصد بیشتر از ۱۲ ماه سال قبل!

درآمد دولت از محل مالیات نقل‌ و انتقال سهام در ۱۰ ماه سال جاری به بیش از ۸.۳ هزار میلیارد تومان رسید که نسبت به ۱۲ ماه سال گذشته ۳۶ درصد بیشتر است!

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مجموع مالیات‌های وصولی از کالاها و خدمات طی ۱۰ ماه سال جاری ۶۲۷ هزار میلیارد تومان اعلام شده که از  این میان مالیات بر اشخاص حقوقی، درآمد و ثروت به ترتیب ۲۳۵ ، ۱۱۲ و ۲۲ هزار میلیارد تومان بود.

براساس این گزارش، بررسی ها از سهم بازار سرمایه هم نشان می دهد در حالی دولت طی ۱۲ ماه سال گذشته از محل نقل‌ و انتقال سهام ۶.١ هزار میلیارد تومان مالیات دریافت کرده که این متغیر در فاصله دو ماه مانده به پایان سال به بیش از ۸.۳ هزار میلیارد تومان رسیده و نشان از از افزایش ۳۶ درصدی دارد. آن هم در شرایطی که  بازار سهام طی سال جاری با نوسانات شدید ناشی از رویه های ناگهانی مواجه شد!!!

علاوه بر این بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان از محل مالیات مستقیم بر صادرات مواد خام و نیمه خام معدنی، نفتی، گازی و پتروشیمی و عملکرد شرکت های صادرکننده مواد خام و نیمه خام به دست آمده است.

سهم مالیات بر ارزش افزوده ۱۷۵ و شماره گذاری و نقل و انتقال خودرو هم ۲۲ هزار میلیارد تومان (شامل ۱۰ و ۱۱.۸ هزار میلیارد تومان) و سیگار ۳.۱ هزار میلیارد تومان اعلام شده است.

جدول مالیات‌های وصولی در ۱۰ ماه

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ