کد خبر: ۲۲۱۱۵۲
۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹

نیاز صنعت پتروشیمی به سرمایه گذاری سالانه ۷ میلیارد دلاری+ پیشنهادی برای سود!
از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام شد:

نیاز صنعت پتروشیمی به سرمایه گذاری سالانه ۷ میلیارد دلاری+ پیشنهادی برای سود!

شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اعلام لزوم سرمایه گذاری سالانه ۵ تا ۷ میلیارد دلاری در این صنعت بزرگ بورسی، خواهان تخصیص بخشی از سود هلدینگ‌ها به توسعه طرح‌ها شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسن عباس‌زاده مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته اغلب سرمایه‌گذاری‌ها به‌صورت فاینانس خارجی بوده و  برای تحقق جذب سرمایه‌های جدید باید از همه ظرفیت‌های موجود در کشور استفاده شود، گفت: به‌منظور توسعه صنعت ارزش‌آفرین پتروشیمی می‌توان از ظرفیت‌های بازار سرمایه برای تأمین مالی طرح‌های صنعت پتروشیمی بهره‌مند شد و همکاری‌های مختلفی را تحقق بخشید.

وی افزود: تاکنون ۸۰ میلیارد دلار در صنعت پتروشیمی سرمایه‌گذاری شده و با هدف توسعه متوازن صنعت پتروشیمی، پیشنهاداتی مانند تخصیص بخشی از سود سالانه هلدینگ‌های بزرگ پتروشیمی به توسعه طرح‌ها در برنامه هفتم مطرح شده و تکمیل زنجیره ارزش به‌عنوان یک راهبرد مهم مورد توجه قرار گرفته است.

عباس‌زاده ادامه داد: برای تحقق اهداف برنامه هفتم باید سالانه ۵ تا ۷ میلیارد دلار در صنعت پتروشیمی سرمایه‌گذاری شود. در این میان طی سال‌های گذشته، سالانه به‌طور متوسط حدود ۳.۵ میلیارد دلار در این صنعت سرمایه‌گذاری شده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ