کد خبر: ۲۲۱۵۷۸
۰:۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵

حضور ۲۷ ناظر شرعی سازمان بورس در بانک ها با چند هدف !
رئیس کمیته فقهی اعلام کرد:

حضور ۲۷ ناظر شرعی سازمان بورس در بانک ها با چند هدف !

رئیس کمیته فقهی سازمان بورس از حضور ۲۷ ناظر در ۲۷ بانک برای گسترش آموزش بانکداری اسلامی و تطبیق موضوعات تامین مالی با مبانی شرعی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، غلامرضا مصباحی مقدم در نهمین همایش مالی اسلامی با تاکید بر مهار تورم و رشد تولید، گفت: با تطبیق مفروضات و مبانی با وضعیت داخلی می‌توان برداشت درستی از اقتصاد اسلامی داشت. تامین مالی اسلامی امروزه به شجره طیبه قدرتمندی تبدیل شده و در سطح ملی و جهانی در حال مطرح شدن است.

منابع مالی باید به سمت کارهای تولیدی هدایت شود. اگر این موضوع محقق شود از نشت منابع به سمت سفته بازی جلوگیری می‌شود و در مهار تورم اثرگذار است. حقیقتاً ابزارهای مالی اسلامی در همین راستا عمل می‌کند.

صنعت مالی اسلامی مستقیماً در رشد تولید اثرگذار است. در این راستا ابزارهایی مانند اوراق گام برای کمک به زنجیره تولید، اوراق ودیعه برای کنترل تورم و توافق بازخرید به منظور جلوگیری از استقراض از بانک مرکزی بکار گرفته می‌شود.

۲۷ ناظر در ۲۷ بانک حضور پیدا کرده‌اند تا آموزش بانکداری اسلامی گسترش پیدا کند. طرح‌هایی که بانک‌ها راه‌اندازی می‌کنند مشمول نظارت و طرح‌های جذب و تخصیص منابع مورد بررسی قرار می‌گیرد تا از منظر شرعی تایید شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ