کد خبر: ۲۲۱۶۵۰
۰:۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷

آمادگی عرضه گواهی صرفه‌‌‌جویی گاز در بورس برای تامین منابع بهینه‌‌‌ سازی
مدیرعامل شرکت گاز اعلام کرد:

آمادگی عرضه گواهی صرفه‌‌‌جویی گاز در بورس برای تامین منابع بهینه‌‌‌ سازی

مدیرعامل شرکت گاز از آمادگی زیرساخت ها برای عرضه گواهی صرفه‌‌‌جویی گاز در بورس انرژی با نیاز به منابع مالی برای اجرای طرح‌‌‌های بهینه‌‌‌سازی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مجید چگنی در نشست تخصصی پذیرش گواهی صرفه‌‌‌جویی گاز در بورس انرژی، اعلام کرد: در تامین و سبد انرژی، گاز طبیعی نقش مهم و حیاتی دارد و بیش از ۷۰‌ درصد انرژی با گاز تامین می‌شود. مقدار تحویل گاز به نیروگاه ها ۱۴درصد، صنایع عمده ۷.۲ درصد، پتروشیمی ۷.۹ درصد، سیمان ۹.۶ درصد و فولاد ۹.۱‌ درصد افزایش داشت. افزایش گازرسانی به صنایع آلودگی کمتری به دنبال داشت و به تولید و اشتغال کمک کرد.

پذیرش گواهی صرفه‌‌‌جویی گاز در بورس کار مهم و زیرساختی بشمار می‌‌‌آید. یکی از محورهای مهم داخلی موضوع بهینه‌‌‌سازی است. زیرا با وجود تولید بالای گاز، شدت مصرف انرژی هم بالا است و در زمستان گازرسانی بخشی از صنایع محدود می‌‌‌شود. اجرای طرح‌‌‌های بهینه‌‌‌سازی نیازمند منابع مالی است و الگوی برگشت سرمایه و تشویق سرمایه‌گذار باید تعریف شود. یکی از زیرساخت‌‌‌ها استفاده از بورس انرژی است تا منابع مالی برای بهینه‌‌‌سازی تامین شود.

استفاده از گواهی‌‌‌های صرفه‌‌‌جویی گاز یکی از این مسیرها است. روزهای گذشته این گواهی‌‌‌ها در بورس پذیرفته و زیرساخت‌‌‌ها آماده شده است. شرکت ملی گاز فروش این گواهی ها در بورس انرژی را تضمین می‌کند. حتی در شرایط اوج مصرف نیز اگر گواهی صرفه‌‌‌جویی انرژی در دست باشد، گاز تحویل سرمایه‌ گذار می‌شود. موضوع دیگر در حال پیگیری تامین مازاد مصرف مشترکان از الگوی تعیین‌شده از طریق گواهی‌‌‌های صرفه‌‌‌جویی مصرف از بورس انرژی است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ