کد خبر: ۲۲۲۵۵۳
۰:۰ - ۱۴۰۳/۲/۲

تبعات تعیین سقف معافیت مالیاتی صندوق ها بر بورس و رایزنی برای لغو س
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مطرح کرد:

تبعات تعیین سقف معافیت مالیاتی صندوق ها بر بورس و رایزنی برای لغو س

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اعلام تبعات تعیین سقف معافیت مالیاتی اشخاص حقوقی و حقیقی ها در صندوق ها بر بورس از لزوم مذاکره با نمایندگان برای عدم تحقق این بند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علیرضا شهبازی در خصوص تبعات منفی بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ برای بازار سرمایه و عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری به سنا، گفت: صندوق‌های سرمایه‌گذاری یکی از مهم‌ترین عناصر بازارهای مالی هستند که با ایفای نقش واسطه‌گری مالی، سرمایه‌گذاری افراد را از حالت مستقیم به غیرمستقیم تبدیل می‌کنند و مزایای متعددی برای آن‌ها به ارمغان می‌آورند.

وی افزود: طیف گسترده‌ای از انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری در اختیار انواع نهادهای مالی قرار گرفته تا زنجیره خدمات را کامل کرده و به سرمایه‌گذاری غیرمستقیم عمق ببخشند. اجرای این بند از تبصره بودجه تبعاتی همچون خروج نقدینگی و کاهش اعتماد سرمایه‌گذاران را به همراه خواهد داشت و نقدینگی را به بازارهای غیر شفاف سوق می دهد. این موضوع باعث خروج سرمایه از صندوق‌های سرمایه‌گذاری شده و بر خلاف تحقق شعار سال است.

شهبازی ادامه داد: دولت و مجلس باید تمام تلاش را برای حمایت از صندوق‌های سرمایه‌ گذاری به منظور جذب سرمایه‌های مردم و هدایت سرمایه‌ها در جهت رشد و رونق تولید بکار گیرند. بجای کمک به خروج سرمایه‌ها از صندوق‌های سرمایه‌گذاری باید امتیاز دهی و تشویق را جایگزین کرد. برای عدم تحقق این بند از تبصره بودجه باید با نمایندگان مذاکره کرد. چرا که رخداد ان سرمایه‌گذاری غیرمستقیم را دچار آسیب کرده و فضای اقتصاد را ملتهب می کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ