کد خبر: ۲۲۲۶۲۱
۰:۰ - ۱۴۰۳/۲/۴

حمایت تمام قد دو نماینده مجلس از بورس و سرمایه گذاری غیر مستقیم

حمایت تمام قد دو نماینده مجلس از بورس و سرمایه گذاری غیر مستقیم

دو نماینده مجلس با اعلام حمایت تمام قد از بورس و سرمایه گذاری غیر مستقیم، هر دستورالعملی مشکل ساز در مسیر تحقق شعار سال را مردود دانستند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جبار کوچکی‌نژاد عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر رفع موانع جهش تولید به سنا، گفت: برای بکارگیری ظرفیت سرمایه‌ گذاران و بورس در شرکت های تولیدی جهت جذب سرمایه در گردش و عدم وابستگی به بانک‌ها باید همه موانع برداشته و مسیر هموارتر شود که مستلزم حمایت از سوی دولت و مجلس است.

وی افزود: مجلس مخالف تصمیمات خلق الساعه است. هر تصمیم و یا دستورالعملی که تحقق شعار سال را با مشکل مواجه ‌کند از نظر نمایندگان مردود است. صندوق‌های سرمایه‌گذاری به دلیل توان تخصصی و مدیریت حرفه‌ای می‌توانند پس‌اندازها و سرمایه‌های مردم را بطور موثرتری هدایت کنند و بازدهی بیشتر برای صاحبان آن بدست آوردند. نمایندگان از هر روش و شیوه ای که به سرمایه گذاری غیر مستقیم کمک کند حمایت می کنند.

همچنین بهزاد رحیمی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص معضلات اجرای بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ و اثر آن بر معاملات بورس، گفت: در کنار معایبی که اجرای این بند مالیاتی به همراه دارد شاهد اثر منفی آن بر روند معاملات و فعالیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری خواهیم بود. نمایندگان موافق جذب سرمایه‌های سرگردان در بورس و ورود آن به صندوق‌های سرمایه‌گذاری هستند و حمایت‌ لازم را برای لغو اجرای این بند خواهند داشت.

وی افزود: اجرای این بند مالیاتی علاوه بر خروج سرمایه‌ها از بازار سهام، باعث ایجاد ترس بین سهامداران برای سرمایه‌گذاری و سبب عدم تمایل ورود شرکت‌ها به بازار سرمایه می‌شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ