کد خبر: ۵۲۱۶۹
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۶/۴/۱۳

قرارداد اجاره ۷۶ نفتکش با شرکت های اروپایی امضاء شد
پس از برجام :

قرارداد اجاره ۷۶ نفتکش با شرکت های اروپایی امضاء شد

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ضمن اعلام انعقاد قرارداد ۷۶ اجاره نفتکش با شرکت های اروپایی در دوران پس از برجام،توسعه کشتی های حمل LPG و افزایش فعالیت‎ها را پیش بینی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از شرکت ملی نفت، سیروس کیان‎ارثی با تاکید بر رسالت این شرکت مبنی بر خدمت به کشور و صنعت نفت، گفت: شرکت نفتکش افزون بر اینکه توان پاسخ به تمامی نیازهای شرکت ملی نفت ایران را دارد، آماده است تا درصورت درخواست و اعلام این شرکت، به تامین کشتی‎های مورد نیاز جهت صادرات نفت و گاز کشور نیز اقدام کند.

وی درخصوص وضعیت ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران توضیح داد: این شرکت با ناوگانی به ظرفیت 15.5 میلیون تن، بزرگترین شرکت کشتیرانی نفتی جهان به لحاظ ظرفیت به شمار می‎رود. ناوگان این شرکت هم اکنون با برخورداری از پرچم،کلاس و بیمه معتبر، بدون هیچ مشکلی در آب‎های بین‎المللی تردد دارند.

این مقام مسئول ادامه داد: با گشایش‎های ایجاد شده در برجام، همکاری با شرکت‎های بزرگ نفتی و موسسات معتبر بین المللی مجدا آغاز شد و کشتی‎های ناوگان نیز دوباره به اجاره شرکت‎های خارجی درآمد. درمجموع با این اقدامات توانست بار دیگر حضور را در بازارهای جهانی تثبیت کرده و درجهت باز پس‎گیری سهم از بازارهای بین‎المللی اقدام کند.هم اکنون ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران علاوه بر اروپا و مدیترانه، به بنادر کره جنوبی،چین، هند، تایوان،سنگاپور، اندونزی ،امارات، لیبی، الجزایر، ترکیه، برخی کشورهای آمریکای لاتین و... نیز تردد دارد.

کیان ارثی افزود: با گشایش‎های ایجاد شده در برجام، تاکنون 76 قرارداد اجاره کشتی با شرکت‎های خارجی از جمله شرکت‌های اروپایی منعقد شده و در برنامه‎های تدوین شده شرکت، توسعه کشتی های حمل LPG  برای پاسخگویی به نیاز صادراتی و  افزایش فعالیت‎ها در این حوزه، پیش بینی شده است.

وی درخصوص پوشش بیمه ناوگان این شرکت گفت: خوشبختانه با اجرای برجام و همچنین اقدامات انجام شده پوشش بیمه بین‎المللی ناوگان نفتکش توسط کلوپ‎های عضو گروه IGA مجددا برقرار شده و درحال حاضر مشکلی در این زمینه وجود ندارد. ناوگان این شرکت درحال حاضر علاوه بر اینکه تحت پوشش بیمه‎های بین‎المللی قرار دارد، از خدمات بیمه‎ای کلوپ  P&I کیش نیز استفاده می‎کند.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ