کد خبر: ۷۹۱۰۱
۱۲:۶ - ۱۳۹۷/۲/۱۶

برنامه های پالایشگاه بورسی برای افزایش 100 درصدی ظرفیت تولید
مدیرعامل شرکت اعلام کرد:

برنامه های پالایشگاه بورسی برای افزایش 100 درصدی ظرفیت تولید

مدیرعامل پالایشگاه تهران با اعلام امضاء تفاهم‌نامه با شرکت‌های ژاپنی و ماروبنی، برنامه های آینده این پالایشگاه حاضر در بورس را اعلام کرد و از افزایش 100 درصدی ظرفیت تولید خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایرنا،لطف‌الله هنگی درباره تفاهم‌نامه امضا شده با شرکت‌های ژاپنی جِی،جی.سی و ماروبنی،گفت:قرار است برای حذف بنزن و دستیابی به کیفیت بنزین تا استاندارد یورو 5، واحدهای کیفی‌سازی جدیدی درپالایشگاه تهران ساخته شود.

وی ادامه داد:این تفاهم‌نامه شامل دو بخش کیفی‌سازی بنزین و کاهش نفت کوره است. در بخش کیفی‌سازی بنزین به دنبال کاهش بنزن در بنزین یورو 5 و ساخت واحدهای کیفی‌سازی بنزین هستیم که ظرفیت واحد تصفیه هیدروژنی 16 هزار بشکه، تبدیل کاتالیستی مداوم 14 هزار بشکه و کاهش بنزن 24 هزار بشکه است.

این مقام مسئول افزود:سرمایه مورد نیاز برای پروژه کیفی‌سازی بنزین 400 میلیون دلار است که از اواسط سال جاری اجرا می‌شود و قرار است در سه سال به پایان برسد.برای کیفی‌سازی بنزین حدود 6 سال پیش واحد ایزومریزاسیون با ظرفیت 18 هزار لیتر بنزین یورو راه‌اندازی شده است.

هنگی افزود: هدف مرحله دوم، کاهش نفت کوره است.نفت کوره "شتران" بیش از 20 درصد است و کاهش آن به حدود 5 درصد و تبدیل به فرآورده‌هایی با استاندارد یورو 5 را هدف‌گذاری شده است. این طرح از سال 98 با مهلت 4 ساله و سرمایه 2.8 میلیارد دلاری آغاز می‌شود. با اجرای هر دو مرحله این قرارداد، ظرفیت تولید بنزین پالایشگاه تهران بیش از 100 درصد افزایش می‌یابد و همه محصولات شرکت با استاندارد یورو 5 تحویل می‌شود.

به گفته وی، سال گذشته بیش از 800 قرارداد با صنایع داخلی به ارزش 550 میلیارد ریال امضا شد که از بزرگ‌ترین آنها قرارداد خرید کاتالیست ایرانی از شرکت اکسیر نوین بود.برهمین اساس از دی گذشته واحدی جدید با کاتالیست ایرانی در سرویس قرار گرفت و بنزین با اکتان بالای 88 تولید می‌کند. 

هنگی ادامه داد: درحالی 80 درصد لوازم و قطعات مورد نیاز پالایشگاه ها از داخلی تامین می‌ شود که اگر شرکت‌های داخلی بتوانند کالای باکیفیت مورد نیاز را تولید کنند به هیچ عنوان با شرکت‌های خارجی قرارداد نمی‌بندیم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ