کد خبر: ۱۰۵۷۸۷
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۸/۹

هشدار به توقف تولید خودرو در صورت عدم افزایش قیمت/ پراید ۳۴ میلیون
رییس انجمن قطعه سازان اعلام کرد:

هشدار به توقف تولید خودرو در صورت عدم افزایش قیمت/ پراید ۳۴ میلیون

رئیس انجمن قطعه سازان با هشدار به توقف تولید خودرو درصورت عدم افزایش قیمت و ضرر ۵ هزار میلیاردی خودروسازان طی ۶ ماه ، قیمت واقعی پراید را ۳۴ میلیون اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،محمدرضا نجفی منش درخصوص اینکه آیا پیش‌فروش خودرو از سوی خودروسازان باعث کاهش بها در بازار نخواهند شد به رویداد ۲۴ گفت: همه انتظار دارند با پیش فروش خودرو قیمت‌ها کاسته شود، اما تنها راه نرخ‌گذاری درست از سوی دولت است.قرار شده شورای رقابت تعیین کننده نباشد و سازمان حمایت با نظر کمیته تنظیم بازار قیمت‌گذاری خودرو را انجام دهند.

وی درباره زمان نرخ‌گذاری‌های جدید گفت: این موضوع تا زمان استقرار وزیر جدید صنعت متوقف ماند اما قرار است بزودی تعیین تکلیف شود. خودروسازان در گزارشی که اخیرا ارائه کرده‌اند طی چند سال گذشته ۲۰ هزار میلیارد تومان و در ۶ ماهه ابتدای سال جاری ۵ هزار میلیارد تومان زیان داده‌اند. بدین ترتیب اگر نرخ‌ها تغییر نکند، تولید خودرو متوقف خواهد شد.

نجفی منش ادامه داد: محاسبات قیمت خودرو از سوی خودروسازان همچنان با دلار ۳۲۰۰ تومانی است اما هم اکنون نرخ دلار ۹ هزار تومان است و بهای مواد اولیه (مس، آلومینیوم و دیگر مواد) تا ۴ برابر رشد کرده است. قیمت فعلی و ۲۲ تا ۲۳ میلیون تومانی پراید باید به ۳۴ میلیون تومان برسد. در دهه ۷۰ نیز همین اتفاق افتاد و در حالی که بهای سایر کالا‌ها تا ۳۰۰ درصد رشد داشت، قیمت خودرو تنها ۱۰ درصد افزایش داشت.

به گفته وی ، پیشنهاد این است که نرخ‌ها بر اساس حاشیه بازار تعیین شود منهای ۵ درصد تا نرخ‌های کارخانه و بازار متعادل شوند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ