کد خبر: ۱۰۸۷۰۰
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۷/۹/۹

واکنش بزرگترین بانک دولتی به ادعای وزارت خزانه‌داری آمریکا

واکنش بزرگترین بانک دولتی به ادعای وزارت خزانه‌داری آمریکا

بانک ملی با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به ادعای وزارت خزانه‌داری آمریکا درباره تأسیس شعبه در عراق به‌ منظور ارسال وجه به شبه‌نظامیان این کشور واکنش نشان داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،بانک ملی در اطلاعیه ای اعلام کرد: فعالیت واحدهای این بانک در کشورهای منطقه و سایر نقاط دنیا بر اساس قوانین تجارت بین الملل و مقررات کشورهای محل استقرار و تحت نظارت بانک مرکزی آن کشورها طی هفت دهه گذشته مسبوق به سابقه بوده و در کشورهای حوزه خلیج فارس نیز قریب به 50 سال دارای سابقه فعالیت است.

تأسیس شعبه بانک ملی به‌عنوان یک اقدام حرفه‌ای ــ توسعه‌ای در عراق نیز در سال 85 مقارن با سال 2007 میلادی و در راستای ارائه خدمات متعارف بانکی و پس از طی تشریفات قانونی و مجوز کشور میزبان انجام پذیرفته و فعالیت‌های آن تحت نظارت ارکان صلاحیت‌دار بانک مرکزی عراق قرار داشته که تاکنون حسب ممیزی‌های کشور میزبان، عملکرد آن به‌نحو صحیح و متعارف ارزیابی شده است.

لذا ادعای دفتر کنترل دارایی خارجی خزانه‌داری آمریکا مبنی بر تأسیس شعبه به‌منظور ارسال وجه به شبه‌نظامیان عراق به‌دور از واقعیت و مصادره به مطلوب بوده و با اغماض از وسعت مرزهای دو کشور و تبادلات تاریخی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی فی‌مابین و تغافل از حضور مستمر خیل زائران دو کشور و ضرورت استفاده از خدمات بانکی، اظهار شده است.

ضمن رد ادعای نقل و انتقال غیرقانونی وجوه به هر میزان، اصولاً مجموع تراکنش‌های مالی شعبه مذکور هیچ تناسبی با مبالغ میلیارد دلاری ادعایی خزانه‌داری آمریکا نداشته و تحقق آن محال بوده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ