کد خبر: ۱۱۰۳۷۲
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۹/۲۶

افت قیمت دو شرکت فولادی و معدنی بعد از اعلام افزایش سرمایه

افت قیمت دو شرکت فولادی و معدنی بعد از اعلام افزایش سرمایه

دو شرکت فولاد خوزستان و گل گهر از برنامه افزایش سرمایه خبر دادند و در روز منفی و فرسایشی بورس با کاهش ۴.۷ و ۴.۶ درصدی قیمت هر سهم روبرو شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، دو شرکت فولاد خوزستان و گل گهر از برنامه افزایش سرمایه 45 و 33 درصدی خبر دادند.

بر این اساس،فولاد خوزستان که با سرمایه اسمی 1.4 هزار میلیارد تومانی در بازار اول معاملات بورس درج شده،درنظر دارد سرمایه فعلی را به 2.1 هزار میلیارد تومان برساند.تامین مالی "فخوز" که به منظور بازیافت مخارج سرمایه ای اعمال خواهد شد،درصورت موافقت سازمان بورس از محل جذاب سود انباشته است.

گروه توسعه اقتصادی پایندگان با 41.4 درصد سهم در ترکیب سهامداری این شرکت فولادی که طی معاملات امروز با کاهش 4.7 درصدی قیمت هر سهم مواجه شده،حضور دارد.

همچنین پیرو تصمیمات مجمع فوق العاده گل گهر در اسفند سال گذشته مبنی بر تصویب افزایش سرمایه دو مرحله ای از 3 به 4.8 هزار میلیارد تومان،هیات مدیره درصدد است نسبت به انجام افزایش سرمایه 33 درصدی در مرحله دوم اقدام کند.

به این ترتیب،"کگل" سرمایه فعلی را می تواند از 3.6 به 4.8 هزار میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت معدنی حاضر در بورس از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و با 4 هدف تامین بخشی از خالص سرمایه در گردش، توسعه بخش شرقی معدن شماره یک، مشارکت در افزایش سرمایه شرکت های سرمایه پذیر، اجرای طرح های توسعه صورت می پذیرد.

سرمایه گذاری امید با 37.6 درصد و سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات با 22 درصد سهم،جزو سهامداران این شرکت محسوب می شوند که طی معاملات روز جاری با کاهش 4.6 درصدی قیمت هر سهم روبرو شده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ