کد خبر: ۱۱۴۲۰۴
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷

علت ابطال معاملات و توقف نماد سهم ارزان و حاضر در بازار پایه ج
معاون بازارهای خارج از بورس فرابورس خبر داد:

علت ابطال معاملات و توقف نماد سهم ارزان و حاضر در بازار پایه ج

معاون فرابورس دلیل ابطال معاملات سهم 86 تومانی نورد و حاضر در بازار پایه ج لوله اهواز و توقف نماد را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بهنام محسنی با اشاره به اینکه فرابورس هم‌زمان با انتشار اخبار مربوط به نورد و لوله اهواز اقدام به استعلام از سازمان خصوصی‌سازی کرد ، گفت: موضوعاتی از قبیل صحت و سقم قرارداد نقل‌ و انتقال سهام، افزایش سرمایه و ... مورد استعلام قرار گرفت و در انتظار پاسخ سازمان خصوصی‌سازی و شفاف‌سازی موضوع است. به همین دلیل امروز نماد آن متوقف شد.

وی با بیان اینکه طبق ماده 36 احکام دائمی برنامه‌های توسعه نقل‌ و انتقال سهام شرکت‌های ثبت‌شده نزد سازمان بورس خارج از فرایندهای فرابورس ، غیرقانونی است، افزود: در سامانه‌های فرابورس نقل‌ و انتقالی مربوط به شرکت نورد و لوله اهواز ثبت نشده و با توجه به انتشار اخبار تاثیرگذار در این زمینه، این موضوع از سازمان خصوصی‌سازی پیگیری شد.

محسنی ادامه داد: حتی اگر برنامه‌ای توسط سازمان خصوصی‌سازی مبنی بر نقل‌ و انتقال سهام وجود داشته باشد تا زمانی که در فرابورس ثبت نشود، از نظر این بورس و به لحاظ قانونی کان لم یکن تلقی می‌شود.فرابورس به محض دریافت پاسخ از سوی سازمان خصوصی‌سازی، با توجه به اطلاعاتی که دریافت می‌کند در خصوص بازگشایی نماد تصمیم گرفته و این موضوع را اطلاع‌رسانی می‌کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ