کد خبر: ۱۱۴۲۱۲
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷

ژاپن دریافت عوارض خروج از کشور را عملی کرد

ژاپن دریافت عوارض خروج از کشور را عملی کرد

ژاپن اخذ عوارض خروج از را از تمام افراد ژاپنی و غیر ژاپنی که آن را ترک می کنند را آغاز کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تلویزیون ان.اچ.کی ژاپن،از روز جاری دولت ژاپن مالیات جدید هزار ینی معادل 9 دلار را از کسانی که از مرز هوایی یا دریایی از کشور خارج می شوند دریافت خواهد کرد.

بنا بر این گزارش، از 27 سال پیش که مالیات بر ارزش زمین وضع شد این اولین مالیات ملی جدید در ژاپن است. مسافران باید هنگام خرید بلیط این مالیات را بپردازند اما مسافران ترانزیت که کشور را ظرف 24 ساعت ترک می کنند و کودکان کمتر از 2 سال از پرداخت این عوارض معاف هستند.

دولت اعلام کرد: قصد دارد تا این درآمد را برای ارتقای تعداد سالیانه گردشگران خارجی از 30 میلیون نفر فعلی به 40 میلیون در سال 2020 هزینه کند. شمار سالانه گردشگران ژاپن فقط در مدت پنج سال سه برابر شده اما هنوز با چشم انداز رسمی 40 میلیون نفر تا سال 2020 که توکیو میزبان بازی های المپیک و پارالمپیک است فاصله زیادی دارد.

کاهش مقررات صدور روادید، کاهش نرخ بلیت هواپیما برای سفر به ژاپن و افزایش شمار کشتی های مسافربری این کشور از جمله دلایل افزایش ورود گردشگر به ژاپن است. در حال حاضر بیشترین گردشگران در ژاپن از کشورهای آسیای شرقی بخصوص از کره جنوبی و چین هستند. 

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ