کد خبر: ۱۱۴۲۳۱
۹:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸

پیش بینی گلدمن ساکس از قیمت دو محصول در بورس لندن

پیش بینی گلدمن ساکس از قیمت دو محصول در بورس لندن

بانک گلدمن ساکس پیش‌بینی کرد قیمت مس در بورس فلزات لندن با وجود کاهش قیمت ابتدای سال داشت به ۷۰۰۰ دلار در هر تن صعود خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از پلاتس، قیمت مس برای تحویل سه ماهه در بازار لندن در سوم ژانویه به ۵۸۵۵ تا ۵۸۶۰ دلار در هر تن رسیده بود که پایین‌تر از رکورد پایین ۵۸۶۲ تا ۵۸۶۴ دلار در سال ۲۰۱۸ بود. 

گلدمن ساکس قیمت مس در مدت سه ماه آینده را از ۶۵۰۰ به ۶۱۰۰ دلار در هر تن و ظرف شش ماه آینده را از ۷۰۰۰ به ۶۴۰۰ دلار در هر تن کاهش داد اما تاکید کرد قیمت مس تا پایان سال به ۷۰۰۰ دلار صعود خواهد کرد. قیمت مس در بورس فلزات لندن آخرین بار در فوریه سال ۲۰۱۸ در بالای مرز ۷۰۰۰ دلار در هر تن معامله شد. 

اقتصاددانان پیش‌بینی کرده‌اند رشد اقتصادی چین در فاصله مارس تا آوریل به پایین‌ترین حد خواهد رسید و ابهامات زمان و ابعاد واکنش های سیاستگذاران فلزات صنعتی با موانعی روبرو خواهند بود و قیمت ها در سه ماه نخست سال ۲۰۱۹ نوسان خواهد داشت. 

با این حال بانک گلدمن ساکس پیش‌بینی کرد سیاست های چین، واردات مس قراضه را از ژوییه سال ۲۰۱۹ محدود خواهد کرد و تقاضا برای ساخت خانه از قیمت مس پشتیبانی می‌کند.

میانگین قیمت مس ۶۴۵۰ دلار در هر تن در سال ۲۰۱۹ پیش‌بینی شده که تقریبا با میانگین قیمت سال ۲۰۱۸ برابر است. برای اینکه قیمت مس به۵۰۰۰ دلار در هر تن سقوط کند لازم است دلار آمریکا ۵ درصد گران‌تر شود و نفت برنت به ۴۲ دلار در هر بشکه کاهش پیدا کند. 

همچنین قیمت پیش‌بینی برای نیکل و روی را نیز به سطح کمتری کاهش یافته و با وجود رشد تقاضا برای نیکل برای استفاده در خودروهای برقی و عرضه جدید از سوی اندونزی ، قیمت پیش‌بینی برای این فلز در ۱۲ ماه آینده از ۱۸۰۰۰ به ۱۲۵۰۰ دلار در هر تن کاهش یافته است .

بنابر این گزارش، این بانک آمریکایی قیمت سه آماه آینده آلومینیوم را حدود ۱۹۰۰ دلار در هر تن و در شش ماه آینده ۱۹۵۰ دلار در هر تن پیش‌بینی و اعلام کرد این فلز احتمالا در نیمه دوم سال به ۲۰۰۰ دلار در هر تن صعود می کند. 

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ