کد خبر: ۱۲۰۵۳۷
۰:۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۶

تامین کالا‌های اساسی با ارز ۴۲۰۰ تومانی همچنان ادامه دارد
رئیس بانک مرکزی:

تامین کالا‌های اساسی با ارز ۴۲۰۰ تومانی همچنان ادامه دارد

رئیس بانک مرکزی درباره تداوم تامین کالا‌های اساسی با ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: اگرچه در این باره بحث‌های مختلفی در جامعه انجام شده اما دولت تاکنون هیچ تصمیم جدیدی نگرفته است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم، عبدالناصر همتی در حاشیه جلسه تنظیم بازار گفت: جلسه امروز هم مانند جلسات قبل به​ دغدغه دولت درباره تامین کالا‌های اساسی پایان سال و کالا‌های ضروری مورد نیاز مردم اختصاص داشت.

وی افزود: تاکیدات امروز این بود که تا حد امکان بخش‌های مختلف که­­ متولی تامین کالا‌های ضروری مردم هستند این وظیفه را انجام دهند ضمن اینکه در این باره اعلام آمادگی کردیم البته از نظر ارزی و ریالی منابع مورد نیاز را از طریق بانک‌ها تامین کنیم.

این مقام مسئول درباره تداوم تامین کالا‌های اساسی با ارز 4200 تومانی گفت: اگرچه در این باره بحث‌های مختلفی در جامعه انجام شده اما دولت تاکنون هیچ تصمیمی نگرفته بلکه با بحث‌های مختلف کارشناسی که داریم هدف این است مشکلات تامین کالا‌های اساسی حل شود.

همتی ادامه داد: هر طرح جدید ابعاد مثبت و منفی دارد بنابراین اینگونه نیست که در یک جلسه بتوان تصمیم گرفت و آن را اجرا کرد بلکه با بحث‌های مختلفی که می‌شود باید همه ابعاد هم دیده شده و تصمیم به نفع مردم باشد یعنی هم بهینه بوده و هم بتواند معایب سیستم فعلی را رفع کند.

وی با بیان اینکه در این باره 2 تا 3 پیشنهاد توسط کارشناسان و صاحب نظران ارائه شده، گفت: در بانک مرکزی با اقتصاددانان جلسات متعددی داشتیم. ضمن اینکه در دولت، وزارت صنعت و کشاورزی هم تاثیر پیشنهاد‌ها روی قیمت کالا، ارز، تولید و دسترسی مردم به کالا‌های اساسی بررسی می‌شود تا بتوان با­ بررسی ابعاد مختلف، ­ تصمیم را در جهت منافع مردم اخذ کرد.

همتی افزود: آرامش در نظام بانکی برقرار است و مردم از خدمات مختلف استفاده می‌کنند ضمن اینکه تامین اسکناس از طریق بانک‌های عامل نیز انجام می‌شود همچنین این اجازه داده شده که مردم با کارت بانکی از خودپرداز‌های همان بانک بتوانند در ایام پایان سال به صورت نقدی تا 500 هزار تومان برداشت کنند.

همتی درباره سقف استفاده از کارت بانکی در دستگاه‌های کارت‌خوان داخل بانک، گفت: این سقف همان 50 میلیون تومان روزانه است و تغییری نمی‌کند.

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ