کد خبر: ۱۲۱۶۴۸
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۸/۱/۲۴

دو وزیر این هفته به مجلس می‌روند/ تصویب FATF نیازمند تصمیم مصلحتی

دو وزیر این هفته به مجلس می‌روند/ تصویب FATF نیازمند تصمیم مصلحتی

دو وزیر نفت و علوم این هفته برای پاسخ به سوالات نمایندگان به مجلس می‌روند و رئیس کمیسیون امنیت ملی هم معتقد است ، تعیین تکلیف پیوستن ایران به FATF تصمیم مصلحتی نیاز دارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از خانه ملت، این هفته بیژن زنگنه به همراه منصور غلامی برای پاسخ به سوالات نمایندگان در مجلس حاضر می شوند.

از سوی دیگر نمایندگان مجلس بررسی بخش‌های باقی‌مانده از طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس را بررسی می‌کنند. همچنین گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در باره لایحه حمایت از محیط‌ بانان و جنگل بانان نیز در دستور کار این هفته صحن علنی قرار دارد. گزارش کمیسیون امور داخلی و شوراها درباره طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان آنها نیز ازجمله موارد دستور کار این هفته مجلس است.

پیوستن به FATF نیازمند تصمیم مصلحتی

حشمت‌الله فلاحت‌ پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس هم با بیان اینکه فضای مجلس فضای پیگیری طرح برگزاری رفراندوم نیست به خبرآنلاین گفت: تعیین تکلیف پیوستن به FATF نیازمند تصمیم مصلحتی است.

وی درباره دلایل تعلل مجمع تشخیص در بررسی و تعیین تکلیف لوایح پالرمو وCFT گفت: واقعیت آن است که درخواست تعویق نظردهی درباره لوایح در مجمع تشخیص با موافقت مجلس و دولت صورت گرفت. یعنی در این زمینه نه تنها منع و مشکل قانونی وجود نداشت بلکه تصمیمی که گرفته شد تصمیمی اجماعی بین مجمع و دولت و مجلس بود.

وی درباره تلاش برخی نمایندگان برای آماده‌سازی طرحی به منظور اجرای اصل ۵۹ قانون اساسی درباره لوایح پالرمو و CFT ادامه داد: اینکه نمایندگان بخواهند به‌دلیل تعویق در تعیین تکلیف لوایح مرتبط با FATF رفراندوم برگزار کنند حق نمایندگان است اما بر این عقیده‌ام که موضوع FATF موضوعی است که نیازمند تصمیم مصلحتی است و باید مباحث آن در مجمع تشخیص صورت بگیرد که هم‌اکنون نیز همین روال در حال انجام است، در شرایط کنونی فضای مجلس را فضای برگزاری رفراندوم نمی‌بینم.

فلاحت‌پیشه افزود: نظر مجلس نسبت به لوایح مرتبط با FATF در قالب رویه حاکم بر کنوانسیون‌های بین‌المللی با لحاظ حق تحفظ‌هایی داده شده ولی حل این موضوع نیازمند تصمیمی مصلحتی است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ