کد خبر: ۱۲۱۶۶۲
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۱/۲۴

آخرین آمار از خرید پالایشگاه های هندی از نفت ایران با افزایش ۵ درصدی

آخرین آمار از خرید پالایشگاه های هندی از نفت ایران با افزایش ۵ درصدی

علیرغم محدود شدن خرید هند از ایران، پالایشگاه‌های دومین مشتری مهم حدود ۴۷۹۵۰۰ بشکه نفت در روز خریدند که نسبت به ۴۵۸ هزار بشکه سال گذشته ، ۵ درصد بیشتر است .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس   به نقل از رویترز، هند در سال مالی گذشته حدود 5 درصد نفت بیشتری از ایران وارد کرده چون شرکتهای هندی پیش از آغاز تحریم‌های آمریکا علیه ایران در نوامبر خرید نفت ایران را افزایش دادند.

علیرغم محدود شدن خرید هند از تهران توسط واشنگتن پالایشگاه‌های هند حدود 479500 بشکه نفت در روز در 19_2018 از ایران خریدند که نسبت به 458 هزار بشکه در روز سال گذشته افزایش داشت .

کمبود کشتیها باعث تاخیر در بارگیری برخی محموله ها تا آخر فوریه شد. بنابراین در نهایت دریافت آن ها در مارس انجام شد. از نوامبر که هند معافیت از تحریم ها را دریافت کرد فقط شرکت نفت دولتی هند، شرکت بهارات پترولیوم، هیندوستان پترولیوم و پالایشگاه مانگالور از ایران نفت خریده اند.

کل واردات هند از ایران در 19_2018 کمتر از 500 هزار بشکه در روز بود که ایران امید داشت به دومین مشتری بزرگ بعد از چین بفروشد. پالایشگاه‌های هند خرید از ایران را در آوریل و اکتبر 2018 افزایش دادند.

در سه ماه اول 2019، هند حدود 40 درصد نفت کمتری از ایران وارد کرد یعنی حدود 313400 بشکه در روز.

پالایشگاه‌های هند هنوز سفارشی برای خرید نفت ایران در ماه مه نداده اند چون از تمدید معافیت های واشنگتن اطمینان ندارند. هند می خواهد به خرید 300 هزار بشکه در روز نفت ایران ادامه دهد.

پالایشگاه ها سفارشاتی برای خرید 8 میلیون بشکه در آوریل داده‌اند ولی با تاخیر محموله‌های ماه مارس، مقادیر بیشتری نفت در بنادر هند در ماه جاری تحویل داده می شود .

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ