کد خبر: ۱۲۲۶۹۷
۱۱:۲ - ۱۳۹۸/۱/۲۵

ایران از فهرست ۲۰ اقتصاد اول صندوق جهانی پول خارج شد

ایران از فهرست ۲۰ اقتصاد اول صندوق جهانی پول خارج شد

صندوق بین المللی پول، ۲۰ اقتصاد اول دنیا برحسب تولید ناخالص ملی در سال میلادی ۲۰۱۹ را پیش بینی و نام ایران را از این فهرست خارج کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، صندوق بین المللی پول در گزارش پیش بینی ۲۰ اقتصاد اول دنیا برحسب تولید ناخالص داخلی اعلام کرد آمریکا همچنان با ۲۱ هزار و ۳۴۵ میلیارد دلار بزرگترین اقتصاد بوده و چین با ۱۴ هزار و ۲۱۷ میلیارد دلار در رده دوم قرار خواهد گرفت.

بعد از این دو ابرقدرت ، کشورهای ژاپن و آلمان با ۵ هزار و ۱۷۶ و ۳ هزار و ۹۶۴ میلیارد دلار حضور دارند و هند ، انگلیس،فرانسه و ایتالیا با بیش از دو هزار میلیارد دلار و برزیل و کانادا با بیش از هزار و ۹۶۰ و هزار و ۷۳۹ میلیارد دلار در فهرست ده اقتصاد بزرگ ایستاده اند.

در ادامه همه کشورهای کره جنوبی، اسپانیا، استرالیا، مکزیک، اندونزی، هلند ، عربستان ، سوئیس و ترکیه در رتبه های یازدهم تا بیستم جای گرفته اند.

براساس این گزارش، در حالی نام ایران در این فهرست وجود ندارد که صندوق بین‌المللی پول با اعلام تولید ناخالص داخلی هزار و ۶۴۴ میلیارد دلار ایران در سال 2017 و رتبه هیجدهم ، پیش بینی کرده بود این رتبه در سال‌های 2019 و 2020 نیز تکرار شده و در سال 2021 با پشت سر گذاشتن اسپانیا، عربستان و کانادا به جایگاه پانزدهم صعود کند. 

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ