کد خبر: ۱۲۲۷۹۴
۹:۱ - ۱۳۹۸/۱/۲۷

منتظر ۵ اتفاق مهم و مثبت اقتصادی در سال جدید باشید
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

منتظر ۵ اتفاق مهم و مثبت اقتصادی در سال جدید باشید

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس وعده داد در سال جدید پنج اتفاقِ مهم و مثبت در اقتصاد ایران رخ خواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا پورابراهیمی در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به انجام برخی اقدامات مانند اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده برای بهبود وضعیت اقتصادی گفت: بعد از 2.5 سال، اصلاح این قانون به پایان رسیده و یکی دو هفته آینده در مجلس مطرح خواهد شد و درصورت تصویب، بخش عمده‌ای از مشکلات مربوط به تولید برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: اصلاح ساختار نظام پولی و اصلاح قانون بانک مرکزی بعد از 5 دهه ، دیگر اقدام سال جدید است. زیرا بسیاری از چالش‌های تولید به دلیل سیاست‌های مسائل ارزی و بازار پول است.استقلال و اصلاح بانک مرکزی از موضوعات مهم و اهدافی است که در صورت تصویب در نیمه اول سال جاری ، منجر به شکل گیری وضعیت بهتر فعالیت‌های اقتصادی خواهد شد.

این نماینده مجلس، اصلاح قانون عملیات بانکداری پس از سه سال را دیگر اقدام مهم دانست و ادامه داد: متن این اصلاح تا دو هفته آینده به پایان می رسد. اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز از دیگر اقدامات مثبتی است که امید به عملیاتی شدن آن در سال جاری می رود .

پورابراهیمی با اشاره به آماده سازی گزارش نظارتی مجلس درباره قانون بهبود فضای کسب و کار ، ادامه داد: مجلس وارد حوزه عدم رعایت و استنکاف از قانون شده و موارد عدم رعایت قانون را بر اساس ماده 234 آیین نامه داخلی مجلس بعد از تصویب در کمیسیون و صحت، مستقیم به دستگاه قضایی ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه آیین نامه ارزی نیز توسط شورای پول و اعتبار در حال جمع بندی است، ادامه داد: کمیسیون اقتصادی مجلس در مواردی که دولت برای برون رفت اقتصاد از وضع کنونی نیاز داشته باشد آماده اصلاحات ساختاری است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ