کد خبر: ۱۲۳۰۱۵
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۲/۲

مهمترین موارد اصلاح قانون بانک مرکزی و آخرین وضعیت لایحه اصلاح بانکداری اسلامی
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد:

مهمترین موارد اصلاح قانون بانک مرکزی و آخرین وضعیت لایحه اصلاح بانکداری اسلامی

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اعلام مهمترین موضوعات طرح اصلاح قانون بانک مرکزی گفت: لایحه اصلاحیه قانون بانکداری اسلامی طی دو هفته آینده به صحن خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا پورابراهیمی از کار کارشناسی بر روی طرح اصلاح قانون بانکداری توسط اعضای کمیسیون اقتصادی خبر داد و به فارس گفت: مهمترین موضوعات این طرح پیشبرد رویکرد سپرده‌ها به سمت تولید اقتصادی، تفکیک سپرده‌های بانکی، تغییر جدی در نحوه محاسبه جریمه تأخیر در پرداخت تعهد فعالان اقتصادی به بانک‌ها، ایجاد ساختار نظارتی در بانک مرکزی و تغییر در ساختار بانک مرکزی است.

وی افزود: اصلاح قانون بانک مرکزی توسط مجلس در حال بررسی است و جلسات نهایی کمیسیون اقتصادی برای اصلاح قانون بانکداری نیز پایان یافته و بزودی به صحن می‌رود.

براساس این گزارش، طرح بانک مرکزی شامل مواردی مانند تعاریف، استقرار بانکداری اسلامی، شخصیت حقوقی بانک مرکزی،  استقلال، وظایف و اختیارات و موارد دیگر است که این طرح در ۸۰ ماده به مجلس ارائه شده است. 

در بند"الف" طرح استقرار بانکداری اسلامی و مسئولیت استقرار آن و برقراری مناسبات عادلانه در بازار پولی کشور در چارچوب قانون عملیات بانکداری بدون ربا برعهده بانک مرکزی است.

همچنین در بند"ب" بانک مرکزی باید اهدافی مانند حفظ ثبات قیمت‌ها به عنوان هدف اصلی و اولویت اول، تأمین ثبات و صلابت نظام بانکی و رشد اقتصادی و اشتغال با رؤیت اولویت حفظ و ثبات قیمت‌ها را پیگیری کند.

متن کامل اصلاح قانون بانک مرکزی

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ