کد خبر: ۱۲۵۷۸۵
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۲/۲۱

اوبر با عرضه اولیه سهام در بورس نیویورک ۸۲.۴ میلیارد دلار تامین مالی کرد

اوبر با عرضه اولیه سهام در بورس نیویورک ۸۲.۴ میلیارد دلار تامین مالی کرد

سهام شرکت تاکسی های اینترنتی اوبر از طریق عرضه اولیه وارد بورس نیویورک و قادر به تامین مالی ۸۲.۴ میلیارد دلاری شد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از سنا، عرضه اولیه سهام اوبر درحالی روز گذشته با ۴۵ دلار در محدوه کف قیمت پیش بینی شده ۴۴ تا ۵۰ دلار در بورس نیویورک کشف قیمت شد که این شرکت تاکسی های اینترنتی قادر به تامین مالی ۸۲.۴ میلیارد دلاری شد.

این عرضه اولیه در واقع یکی از پر سر و صداترین عرضه های بعد از فیس بوک در هفت سال گذشته بود .تا به حال، عرضه اولیه این شرکت، بزرگترین واگذاری در بورس نیویورک طی سال جاری بوده، سالی که تنش های تجاری میان آمریکا و چین هر روز بازارها را به یک موج حرکتی جدید همراه می کند.

در این بین، سهام شرکت حمل و نقل لیفت با وخیم شدن اوضاع تجاری بین این دو کشور ضرر زیادی را متحمل شد و با افت قیمت ۲۳ درصدی قیمت سهام روبرو شد .

دارا خسروشاهی مدیر اجرایی اوبر در این رابطه گفت: اوبر در واقع یک شرکت مدرن تر از لیفت است و طرفداران بیشتری دارد اما باید دید در بازار چه رویکردی ایجاد می شود. به این دلیل که با افزایش قیمت سوخت،استفاده از این وسایل حمل و نقل بیشتر می شود. به نظر می رسد هر کس سهام این شرکت را خریداری کند در واقع دارایی را وارد یک بازار تماما گاوی کرده است.

بزرگان وال استریت شامل مورگان استنلی ، گلدمن ساکس، بانک آف آمریکا و مریل لینچ،این شرکت را برای ورود به بورس نیویورک همراهی کرده اند تا تحت نماد "UBER" وارد شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ