کد خبر: ۱۲۵۷۹۰
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۸/۲/۲۱

مقامات اروپایی : آمریکا مقصر تشدید مناقشات هسته‌ای با ایران است

مقامات اروپایی : آمریکا مقصر تشدید مناقشات هسته‌ای با ایران است

برخی مقامات اروپایی، سیاست‌های آمریکا در قبال ایران را بسیار خطرناک توصیف کرده و واکنش اخیر تهران در خروج از برخی تعهدات برجام را معقول دانستند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از اشپیگل، بسیاری از سیاست‌مداران اروپایی در واکنش به اعلان اخیر ایران مبنی بر اینکه بخش‌هایی از توافق اتمی را از دستور اجرا خارج می‌کند، نسبت به وقوع جنگی جدید هشدار داده و آمریکا را مقصر وقوع این شرایط دانستند.

در این باره نیلز آنن معاون وزیر خارجه آلمان گفت: آمریکا با سیاست فشار حداکثری بر ایران تنش‌های منطقه‌ای را تشدید می‌کند. سیاست خارجی آمریکا در مسیری اشتباه قرار گرفته است.

یان آزلبورن وزیر خارجه لوکزامبورگ هم سیاست خاورمیانه‌ای ترامپ را بسیار خطرناک توصیف و تصریح کرد: ترامپ توافقنامه‌های بین‌المللی در قبال ایران را نقض می‌کند و در اختلافات بین فلسطین و اسرائیل هم عملا یک راه حل دو دولتی را غیرممکن می‌کند.

یورگن تریتن از سیاست‌مداران بلندپایه حزب سبز آلمان نیز مسئول تنش‌های فعلی در مناقشات هسته‌ای با ایران را دولت آمریکا دانسته و در این باره به گفت: آمریکایی‌ها ظاهرا به دنبال بهانه‌ای هستند تا اختلافات با ایران را تشدید کنند.

وی ادعای آمریکا مبنی بر اینکه ایران حمله به نیروهای آمریکایی در عراق را در برنامه دارد مشابه بهانه‌های این کشور برای تشدید جنگ ویتنام دانست.

هلگا اشمید دیپلمات آلمانی و از مذاکره کنندگان ارشد گروه 1+5 با ایران درباره مسائل هسته‌ای و دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا نیز اعلام کرد: این اعلان ایران به تنهایی نقض توافق برجام نیست. تا زمانی که ایران به برجام عمل کند به تعهدات پایبندیم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ