کد خبر: ۱۲۵۸۱۶
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۲/۲۲

اولین تأمین مالی صنعت نفت در سال ۹۸ با انتشار قراردادهای سلف موازی

اولین تأمین مالی صنعت نفت در سال ۹۸ با انتشار قراردادهای سلف موازی

اولین تأمین مالی صنعت نفت در سال ۹۸ با عرضه مرحله سوم اوراق سلف موازی استاندارد نفت کوره امروز انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،اولین تأمین مالی صنعت نفت در سال ۹۸ با عرضه مرحله سوم اوراق سلف موازی استاندارد نفت کوره امروز انجام می‌شود.

بر این اساس،اوراق مذکور یک ساله، قابل معامله در بورس انرژی و معاف از مالیات است و هر ورقه سلف، معرف ارزش ریالی یک تن متریک نفت کوره در روز عرضه اولیه اوراق سلف خواهد بود.

امکان تسویه این اوراق از دو طریق تحویل فیزیکی نفت کوره یا تسویه نقدی قرارداد سلف در سررسید صورت خواهد گرفت و طبق طراحی صورت‌گرفته، این اوراق قابلیت اعمال اختیار فروش و اختیار خرید تبعی را در سررسید یک ساله به ترتیب برای سرمایه‌گذاران و شرکت ملی نفت دارد.

شرکت تامین سرمایه بانک ملت به‌عنوان مشاور پذیرش، متعهد پذیره‌نویس و بازارگردان این اوراق ایفای نقش می‌کند. همچنین شرکت ملی نفت به‌عنوان ضامن و کارگزاری بانک ملت نیز عاملیت فروش این اوراق را بر عهده دارند.

ارزش این اوراق برابر با ۴۰۰ میلیارد تومان است و شرکت تامین سرمایه بانک ملت به‌عنوان بازارگردان، نقدشوندگی اوراق را تا سررسید آن با سود حداقل ۱۷.۵ درصد سالانه به صورت روزشمار تضمین کرده است.در صورت افزایش قیمت نفت کوره، امکان کسب سود مازاد بر حداقل تضمین شده تا نرخ ۱۹ درصد از دیگر مزایای این اوراق  است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ