کد خبر: ۱۲۸۶۶۲
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۳/۱۳

متن گفت‌وگوی ظریف با ABC News

متن گفت‌وگوی ظریف با ABC News

وزیر خارجه با شبکه آمریکایی ABC News گفت‌وگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدجواد ظریف در برنامه "این هفته" شبکه ABC News شرکت کرده و به بحث درباره مناسبات ایران و آمریکا و موضوع تحریم‌ها پرداخت وی : تصور کنید اگر ایران به سواحل کالیفرنیا یا فلوریدا می‌آمد چه احساسی به آمریکایی‌ها دست می‌داد؟ چگونه با آن تعامل می‌کردید؟ آمریکا اقدام به ارسال ناوهای هسته‌ای به آب‌های خلیج فارس کرده است.

وی افزود: تفاوتی میان جنگ اقتصادی و نظامی قائل نیستیم. آمریکا درگیر جنگی علیه ایران است و یک جنگ برای شرکت‌کنندگان در آن دردناک است. تهران نظریه بسیار واضحی دارد که در جنگ کسی برنده نمی‌شود بلکه همه بازنده هستند و شکست برخی بزرگتر از شکست دیگران است.

این وزیر ادامه داد: زمانی که استفاده از زور مشروع باشد تمامی گزینه‌ها روی میز خواهد بود. پیش از این نیز گفته ام تهدید ایران جواب نخواهد داد. هرگز یک ایرانی را تهدید نکنید، تلاش کنید احترام بگذارید، شاید کار کند. ادامه روند فشار ممکن است در بازار معامله املاک موثر باشد اما این روند در تعامل با ایران موثر نخواهد بود.

ظریف درباره چشم انداز گفت‌وگوهای احتمالی افزود: مذاکره با آمریکا چندان محتمل نیست چون در واقع این مذاکرات ادامه روند فشار خواهد بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ