کد خبر: ۱۲۸۷۵۳
۰:۰ - ۱۳۹۸/۳/۱۹

افزایش کاذب قیمت سهام پدیده در کانال مشهور تلگرامی

افزایش کاذب قیمت سهام پدیده در کانال مشهور تلگرامی

بررسی زوایای پنهان دادگاه رسیدگی به تخلف مدیران وقت شرکت پدیده، حاکی از هزینه کرد سهام میلیاردی یکی از متهمان این پرونده در راه‌اندازی کانال مشهور خبری در تلگرام است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم، رسیدگی به پرونده متهمان شرکت پدیده چند هفته ای است در دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران در نظام اقتصادی به ریاست قاضی منصوری در حال برگزاری است.

از جمله افرادی که در دادگاه حاضر شده و اکنون در بازداشت به سر می برد، احسان محسنی ثانی است که در چهارمین جلسه از این پرونده، مشخص شده به‌واسطه انجام تبلیغات غیرواقعی در راستای افزایش کاذب قیمت سهام پدیده نقش داشته و طبق کیفرخواست صادره توسط دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، نامبرده متهم به معاونت در اخلال عمده و کلان در نظام اقتصادی از طریق تسهیل وقوع بزه و ارائه طریق ارتکاب جرم و تحصیل مال از طریق نامشروع است.

نماینده دادستان در خصوص نحوه عملکرد محسنی ثانی اعلام کرد: نامبرده به تبلیغات غیرواقعی برای پدیده جهت افزایش قیمت حبابی سهام، مبادرت و بنا بر اعلام حسابرس ویژه پرونده، تعداد زیادی سهام هدیه به صورت رایگان از این شرکت دریافت کرده است.

بررسی ها نشان می‌دهد بازوی تبلیغاتی شرکت پدیده که نقش مهمی در انجام تبلیغات غیرواقعی و ایجاد قیمت حبابی سهام شرکت پدیده داشته، مدیرعامل یک شرکت مشهور تبلیغاتی به نام "فرآهنگ" و صاحب امتیاز کانون آگهی و تبلیغات فرآهنگ است که طی سالهای اخیر به عنوان مرکز مدیریت رسانه به فعالیت مشغول بوده است.

اما از آن مهمتر، منابع خرج کردن مبالغ به دست آمده از سهام هدیه ای است که از مدیران وقت شرکت پدیده دریافت می‌شده که بر این اساس، نام یک کانال مشهور تلگرامی یعنی "خبر فوری" به چشم می‌خورد. آنطور که مشخص است، شرکت تبلیغاتی فراهنگ با تزریق مبالغ مذکور، تبدیل به یک مرکز رسانه ای شامل بخش‌های مختلف شده که در قسمت شبکه های اجتماعی آن، مجموعه خبر فوری (akhbarefori) فعالیت می کند.

این کانال مشهور خبری که اکنون مشخص شده با حمایت مستقیم و غیرمستقیم احسان محسنی ثانی تاسیس شده در دوران پس از مدیریت متخلف قبلی نیز همچنان به حمایت از مجموعه پدیده ادامه داده و اخبار این شرکت را در زیرمجموعه ها منعکس کرده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ