کد خبر: ۱۲۹۰۷
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۴/۶

پذیرش یک شرکت جدید در بورس و اخراج مشروط یک شرکت قدیمی
مدیرعامل شرکت بورس به بورس پرس خبر داد:

پذیرش یک شرکت جدید در بورس و اخراج مشروط یک شرکت قدیمی

مدیرعامل شرکت بورس از پذیرش یک شرکت جدید در بازار دوم معاملات بورس و اخراج یک شرکت در صورت عدم رعایت شروط تعیین شده خبر داد.

حسن قالیباف اصل در گفت وگو با پایگاه خبری بورس پرس، با اشاره به برگزاری جلسه امروز هیات پذیرش بورس اوراق بهادار اظهار داشت: در این جلسه وضعیت شرایط حضور شرکت تهران شیمی مورد بررسی قرار گرفت. این شرکت 14.8 میلیارد تومانی به دلیل عدم رعایت حداقل سرمایه 20 میلیارد تومانی شرکت های بورسی ، نمره نامناسب اطلاع رسانی و میزان اندک و 3 درصدی سهام شناور آزاد نتوانسته شرایط ادامه حضور در بورس را احراز کند.

وی ادامه داد: بر همین اساس مقرر شده مدیران " شتهران " با کارشناسان بورس جلسه ایی را برگزار و در این موارد تصمیم گیری کنند . درصورتی که نتوانند حداقل شرایط های تعیین شده در دستورالعمل را احراز کنند از بورس اخراج و به فرابورس منتقل می شود.

براساس این گزارش، بررسی های بورس پرس نشان می دهد شرکت تهران شیمی از 5 اسفند 74 با قیمت 575 تومانی هر سهم وارد بورس شده و بازدهی سهام آن در یک سال اخیر بیش از 126 درصد بوده است. در ترکیب سهامداری " شتهران" اشخاص حقیقی حضور دارند و یک شخصی حقیقی مالک 42 درصد سهام آن است.

این مقام مسئول با اشاره به دیگر تصمیم امروز هیات پذیرش بورس اوراق بهادار ، توضیح داد: در این جلسه با پذیرش شرکت واسپاری ملت ( شرکت لیزینگ ملت ) وابسته به گروه مالی ملت موافقت شد.

قالیباف اصل افزود: این شرکت فعال در حوزه لیزینگ ماشین آلات سنگین، حمل و نقل و تجهیزات با سرمایه فعلی 80 میلیارد تومانی در بازار دوم معاملات بورس پذیرفته شده و بعد از طی مراحل لازم نماد آن درج خواهد شد.

براساس این گزارش، جزئیات و برنامه های شرکت واسپاری ملت ( شرکت لیزینگ ملت ) متعاقبا" توسط مسئولان گروه مالی ملت اعلام و منتشر خواهد شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ