کد خبر: ۱۳۱۷۹۱
۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۵/۱۰

آمریکا تعلیق تحریم‌ برنامه هسته‌ای ایران را برای ۹۰ روز دیگر تمدید ‌کرد + علت
با اعمال نظر وزیر خزانه داری :

آمریکا تعلیق تحریم‌ برنامه هسته‌ای ایران را برای ۹۰ روز دیگر تمدید ‌کرد + علت

آمریکا با اعمال نظر وزیر خزانه داری و مخالفت با درخواست پمپئو و جان بولتن، تعلیق تحریم‌ها علیه بخش‌هایی از برنامه هسته‌ای ایران را برای ۹۰ روز دیگر تمدید ‌کرد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از روزنامه واشنگتن پست، پیش بینی دیروز برخی مقامات از تمدید تعلیق تحریم‌ بخش‌هایی از برنامه هسته‌ای ایران محقق شد و آمریکا معافیت هایی را تمدید کرد که به روسیه، چین و کشورهای اروپایی اجازه می دهد به همکاری هسته ای غیرنظامی با ایران ادامه دهند.

در این رابطه جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید به فاکس نیوز گفت : این تمدید کوتاه مدت و ۹۰ روزه و با هدف نظارت از نطدیک بر فعالیت های هسته ای ایران است.

براساس این گزارش، تعلیق این بخش از تحریم‌ها برای آینده برجام سرنوشت‌ساز بود و در صورت لغو این معافیت ، موجودیت برجام می‌تواند به خطر می افتد.

آمریکا این بخش از تحریم‌ها علیه ایران را از سال ۲۰۱۵ و به دنبال توافق هسته‌ای ایران با کشورهای ۱+۵ به تعلیق درآورده بود.

ترامپ هفته گذشته در جلسه‌ای با مایک پمپئو و جان بولتن و استیو منوچین وزیر دارایی آمریکا به بررسی این موضوع پرداخته بود و پمپئو و بولتن به دنبال بازگرداندن این بخش از تحریم‌ها بودند اما استیو منوچین با این تصمیم مخالفت کرد و هشدار داده اگر تعلیق این بخش از تحریم‌ها علیه ایران تمدید نشود، آمریکا ناچار است شرکت‌های روسی، چینی و اروپایی را تحریم کند که بنابر توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ اجازه یافته بودند در برنامه هسته‌ای ایران مشارکت کنند.

گفته می‌شود وزارت دارایی آمریکا زمان بیشتری را برای بررسی تأثیر بازگرداندن این تحریم‌های بر شرکت‌های خارجی فعال در تأسیسات هسته‌ای ایران درخواست کرده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ