کد خبر: ۱۳۱۹۳۰
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۸/۵/۱۴

ادعای یک رسانه درباره نقش بانک آلمانی در توقیف ۲ نفتکش حامل گاز مایع ایران

ادعای یک رسانه درباره نقش بانک آلمانی در توقیف ۲ نفتکش حامل گاز مایع ایران

یک رسانه آمریکایی مدعی شد توقیف دو نفتکش چینی حامل گاز مایع ایران که چندی پیش در سنگاپور انجام شده به درخواست یک بانک آلمانی بوده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از بلومبرگ، گزارشات نشان می دهند توقیف دو نفتکش چینی حامل گاز مایع ایران که چندی پیش در سنگاپور انجام شد به درخواست یک بانک آلمانی بوده است.

در این میان، بانک نوردل بی که مقر آن در هانوور آلمان است،ماه گذشته ادعای خود را با مدارکی در دادگاه عالی سنگاپور مطرح کرد تا این کشتی ها را توقیف کند. این بانک مالکان چینی کشتی ها را متهم به نقض یک قرارداد وام 30 میلیون دلاری کرده است.

این دو کشتی با نام های گس اینفینیتی و گس دیگنیتی در نقض تحریم های آمریکا، گاز مایع ایران را منتقل کرده اند. این دو کشتی فرستنده ها را خاموش کرده بودند تا موقعیت آنها در نزدیکی تنگه هرمز شناسایی نشود و بعد از چند روز  پس از اینکه پر از سوخت شدند، دوباره آنها را روشن کردند.  این بانک آلمانی به یک نفتکش دیگر حاوی گاز مایع ایران اشاره می‌کند که متعلق به شرکت تجاری کنولن بود.

طبق اطلاعات دادگاه عالی سنگاپور، دو نفتکش اینفینیتی و سی درگن 22 و 24 جولای در سنگاپور توقیف شدند اما اکنون هر دو کشتی آزاد شده اند.

بانک نوردل بی  اعلام کرد: مالکان نفتکش گس دیگنیتی حضور در آب های ایران را رد کرده‌اند ولی اطلاعات مکانی روزهایی که در دسترس نبودند با زمان خاموش شدن فرستنده ها تطابق دارد. گزارش روزانه سفر این کشتی ها که توسط مالکان تهیه شده ناخوانا بوده و نام کشتی را مشخص نکرده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ