کد خبر: ۱۳۱۹۳۳
۰:۰ - ۱۳۹۸/۵/۱۵

عرضه اولیه دو زیرمجموعه هلدینگ بزرگ صندوق ذخیره فرهنگیان در بورس

عرضه اولیه دو زیرمجموعه هلدینگ بزرگ صندوق ذخیره فرهنگیان در بورس

مسئول امور مجامع شرکت پتروفرهنگ به عنوان هلدینگ بزرگ صندوق ذخیره فرهنگیان از انجام مراحل مختلف عرضه اولیه سهام دو زیرمجموعه در بورس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محب‌اله دولت‌زاده با اشاره به اینکه طرح‌های توسعه‌ای درحال ساخت منجر به افزایش ظرفیت تولید هلدینگ پتروفرهنگ خواهد شد گفت: این هلدینگ درحال انجام مراحل مختلف عرضه اولیه سهام شرکت‌های زیرمجموعه در بورس است تا بلافاصله بعد از بهره‌برداری طرح‌ها و تعیین ارزش واقعی شرکت و کشف قیمت، امکان واگذاری سهام فراهم شود.

وی با بیان اینکه نخستین شرکت بورسی پتروفرهنگ، پتروشیمی خراسان بود که سهام آن سال ۹۱ عرضه شد، افزود: در نظر است پتروشیمی مروارید به عنوان دیگر شرکت پتروفرهنگ در بورس عرضه شود. اقدام‌ات اولیه و مراحل پذیرش در بورس آن انجام و حدود ۶ ماه آینده سهام آن از طریق بورس عرضه خواهد شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه شرکت کیمیای پارس خاورمیانه سومین شرکت بورسی زیرمجموعه پتروفرهنگ خواهد بود، گفت: این شرکت هم‌اکنون بیش از ۹۰ درصد پیشرفت دارد که در صورت تأمین اکسیژن به‌زودی به تولید خواهد رسید و بلافاصله مقدمات آماده‌سازی برای ورود به بورس آغاز و پس از کشف ارزش واقعی قیمت هر سهم در یک فرایند یک ساله وارد بورس خواهد شد.

دولت‌زاده درمورد زمان عرضه سهام هلدینگ پتروفرهنگ نیز گفت: ورود این شرکت به بورس منوط به بهره‌برداری از شرکت کیمیای پارس خاورمیانه و پتروشیمی سبلان خواهد بود تا ارزش واقعی هر سهم در پتروفرهنگ کشف شود، این در حالی است که اقدام‌های لازم برای عرضه در حال انجام است.

وی در مورد چشم‌انداز این شرکت گفت: صندوق ذخیره فرهنگیان این شرکت را سال ۸۷ با سرمایه اولیه ۱۰ میلیارد تومان ثبت کرد و هم‌اکنون هزار میلیارد تومان سرمایه دارد که در حال افزایش نیز است. پتروفرهنگ در ۱۱ سال گذشته سودآوری خوبی برای صندوق داشته اما با وجود این در نظر داریم آن را به یکی از بزرگ‌ترین هلدینگ‌های پتروشیمی تبدیل کنیم و بر همین اساس سرمایه‌گذاری‌های خوبی در صنعت پتروشیمی صورت گرفته است.

بنابراین گزارش،پتروفرهنگ با مالکیت 46.5 درصد سهام پتروشیمی مروارید، 19 درصد پتروشیمی خراسان بعنوان هلدینگ بزرگ صندوق ذخیره فرهنگیان در حوزه پتروشیمی فعالیت می کند که پس از راه‌اندازی و بهره‌برداری از 4پروژه متانول در سال‌های آینده به یکی از مهم‌ترین تولیدکنندگان متانول خاورمیانه تبدیل می‌شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ