کد خبر: ۱۳۶۶۵۹
۱۲:۲ - ۱۳۹۸/۷/۱۳

مذاکرات هسته‌ای آمریکا و کره شمالی از سرگرفته می‌شود

مذاکرات هسته‌ای آمریکا و کره شمالی از سرگرفته می‌شود

نمایندگانی از آمریکا و کره شمالی توافق کردند تا مذاکره‌کنندگان اصلی در سوئد با یکدیگر در مورد مسائل هسته‌ای دیدار و گفت‌وگو کنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از کی‌بی‌اس، وانگ جونگ گان یکی از مسئولان سابق وزارت امور خارجه کره شمالی و مارک لمبرت معاون نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی روز گذشته در دیداری مقدماتی در سوئد، توافق کردند مذاکرات هسته‌ای امروز برگزار شود. این دو نماینده در مورد زمان‌بندی و مسائل اجرایی جلسه اصلی امروز با یکدیگر مذاکره کردند.

طبق جزئیات مورد توافق در این جلسه، استیفن بیگان نماینده ویژه آمریکا و کیم میونگ گیل مذاکره‌ کننده ارشد هسته‌ای کره شمالی مذاکرات اصلی را انجام می‌دهند.

دور اول مذاکرات هسته‌ای میان ترامپ و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در سال گذشته میلادی و در کشور سنگاپور برگزار شد که نتیجه‌ای در برنداشت. دور دوم مذاکرات نیز در پایتخت ویتنام برگزار شد که به شکست ختم شد و واشنگتن در پی هر دو نشست به هیچ عنوان حاضر به لغو تحریم‌ها علیه پیونگ‌یانگ نشد.

بار سوم، ترامپ و کیم در منطقه غیرنظامی در مرز دو کره دیدار کردند و از آن پس به دلیل عدم پایبندی واشنگتن به تعهدات در مقابل کره شمالی، هیچ‌گونه پیشرفتی در روابط دو کشور حاصل نشده است و به دلیل بی‌اعتنایی واشنگتن و سئول به هشدارهای کره شمالی در خصوص برگزاری رزمایش، پیونگ‌یانگ نیز چندین بار آزمایش موشکی انجام داد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ