کد خبر: ۱۳۶۷۷۰
۱۴:۶ - ۱۳۹۸/۷/۱۶

گزارش ظریف به مجلس درباره پیشنهادات مکرون / تصویب چهار طرح ضد آمریکایی

گزارش ظریف به مجلس درباره پیشنهادات مکرون / تصویب چهار طرح ضد آمریکایی

یک نماینده ملی مجلس با اعلام گزارش ظریف درباره پیشنهادات مکرون از تصویب چهار طرح ضد آمریکایی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسین نقوی در تشریح جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس به تسنیم گفت: چهار طرح ضد آمریکایی مقابله با تحریم های آمریکا از طریق جایگزینی کالا و خدمات، تاسیس موزه جنایات آمریکا، طرح الزام دولت مبنی بر پیگیری جبران خسارات ناشی از اقدامات ضد حقوق بشری آمریکا علیه اتباع ایرانی و طرح الزام دولت در تعیین سرفصل جنایات آمریکا در کتب درسی مدارس و دانشگاه ها به تصویب رسید.

وی افزود: در بخش دیگر این جلسه و با حضور ظریف گزارشی از سفر روحانی و هیئت ایران به نیویورک در خصوص اتفاقات و اقدامات این سفر ارائه کردند. بر اساس گزارش وی با وجود ایجاد محدودیت‌های گسترده از طرف آمریکایی ها، حدود 70 دیدار و سخنرانی برای ظریف و 40 دیدار و سخنرانی برای روحانی پیش بینی و اجرا شد.

این نماینده مجلس درباره جزئیات مذاکرات با مقامات فرانسوی و طرح مکرون نیز گفت: بنا برگزارش ظریف، تاکید ایران این بود که تعهد فروش نفت و بازگشت پول نفت  دو شرط بازگشت تهران به برجام و اجرای تعهدات و توقف کاهش تعهدات باشد. همچنین فروش سالانه نفت و کسب درآمد باید به طور طبیعی انجام شود. به طوری که قابل هزینه شدن باشد اما در جریان این گفتگو‌ها مکرون موفق به تضمین این طرح نشد و لذا سراغ طرح دیگری رفت. از سوی دیگر مقام معظم رهبری ، صریح و روشن راهبرد را اعلام و تبیین فرمودند و موظف بودیم در چارچوب این راهبرد گفتگوهای بعدی را انجام دهیم. مکرون در خلال این گفتگوها تلاش کرد ملاقات در سطح سران 1 + 5 و ایران را ترتیب دهد و نظر وی این بود که اگر آمریکا از تحریم ها برگردد، آمادگی ملاقات با ترامپ وجود دارد که هیات ایرانی این موضوع را نپذیرفت.

نقوی ادامه داد: ظریف اعلام کرد مکرون پشنهاد دیگری مطرح کرد که در آن بحث بازگشت آمریکا به شرایط 2017 فروش نفت ایران و همزمان با آن، بازگشت ایران به تعهدات برجامی و مسائل امنیت منطقه و آزادی کشتیرانی در خلیج فارس مطرح شده بود. در ادامه مکرون خواهان گفتگوی تلفنی ترامپ با روحانی شد که البته این خواسته رد شد، همچنین جلسه 1+4 هم تشکیل شد و در آن جلسه گفتیم روش اروپا اشتباه است. اروپا نباید منتظر اجازه آمریکا باشد بلکه باید مستقل به تعهدات خود عمل کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ