کد خبر: ۱۴۱۰۳۱
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۹/۹

قیمت مسکن با وجود گرانی بنزین افزایش نخواهد یافت / چند دلیل و برهان
نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک :

قیمت مسکن با وجود گرانی بنزین افزایش نخواهد یافت / چند دلیل و برهان

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اعلام کاهش ۷۰ درصدی حجم معاملات ، پیش بینی کرد قیمت مسکن با وجود گرانی بنزین به چند دلیل و برهان افزایش نخواهد یافت .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسام عقبایی با اعلام اینکه بازار مسکن در رکود غیر تورمی به سر می‌برد و حجم معاملات سال جاری  مسکن در مقایسه با سال‌های گذشته کاهش چشمگیری داشته و قیمت‌ها نیز نزولی است به تسنیم گفت:‌ از ابتدای سال تاکنون قیمت مسکن 30  تا 40 درصد نقاط مختلف کشور کاهش یافته و تا پیش از افزایش قیمت بنزین و سهمیه‌بندی ، همواره قیمت مسکن نزولی بوده و حجم معاملات در هر ماه نسبت به ماه پیش از آن کاهش می‌یافت.

وی ادامه داد:‌ فارغ از هرگونه نگاه سیاسی، قیمت سال گذشته و جاری مسکن نامتعارف، غیر منطقی و ناموزون بود و طبق آمار مرکز آمار ایران بیش از 120 درصد افزایش یافته است. بنابراین با وجود افزایش بهای بنزین ، قیمت مسکن فعلا افزایش نمی یابد و چنین ظرفیتی نیست .

عقبایی افزود: قیمت مسکن  قبل از گرانی بنزین به حدی بالا رفته که قدرت خرید مردم را به شدت کاهش داده و توان ورود به بازار مسکن نیست و کاهش حدود 70 درصدی حجم معاملات در مقایسه با سال گذشته ، گویای این امر است. بنابراین بازار مسکن همچنان روند رکود غیرتورمی را ادامه خواهد داد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ