کد خبر: ۱۵۳۱۸۲
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۲/۱۶

معاملات مشکوک سه بانک ، فولاد مبارکه، تامین سرمایه تازه وارد و ۱۰ نماد
در روز ورود شاخص به کانال ۹۸۰ هزارتایی رخ داد:

معاملات مشکوک سه بانک ، فولاد مبارکه، تامین سرمایه تازه وارد و ۱۰ نماد

در روز ثبت رکورد شاخص در کانال ۹۸۰ هزارتایی، سه بانک، فولاد مبارکه، تامین سرمایه بانک ملت و ۱۰ نماد دیگر مشمول معاملات مشکوک شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در جریان معاملات چهارمین روز کاری این هفته، بازار سهام مثبت آغاز به کار کرد و برخی نمادها که از روز گذشته فشار فروش داشتند با عقب نشینی خریداران در ابتدای بازار همراه شدند.

به طوری که افزایش عرضه ها، صف خرید نمادهای بزرگ و ورود نمادهای کوچکتر به محدوده های منفی با نزدیک شدن شاخص به محدوده یک میلیون واحدی همزمان با اثر عواملی چون هیجان و احساسات زودگذر تازه واردها، اختلال در سیستم معاملات و ... درنهایت منجر به افت 1085 واحدی دماسنج بازار سرمایه شد.

اما این پایان راه نبود و با بازگشایی نماد شستا بعد از پایان معاملات ( پس از پاسخ به سوالات مطرح شده در کنفرانس اطلاع رسانی و از 13:10 ) و اثر مثبت دو هزار و 507 واحدی بزرگترین هلدینگ چند رشته ای ایران ،  شاخص با اضافه کردن هزار و 424 واحد از نیمه کانال 980 هزار تایی هم عبور کرد.

براین اساس، درحالی بیش از 15.7 هزار میلیارد تومان در بورس و 5.5 هزار میلیارد تومان در فرابورس دست به دست شد که ارزش معاملات خرد نیز به 20.6 هزار میلیارد تومان رسید و یک رکورد جدید و جذاب برای بازار سرمایه است. بیشترین حجم معاملات هم به بانک صادرات، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، بانک صادرات، بانک پارسیان به همراه فولاد مبارکه به ترتیب با داد و ستد بیش از 3.8، 2.5، 1.9، 1.6 و یک میلیارد سهم تعلق گرفت.

در این میان اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد 15 شرکت با داد و ستد 12 تا چهار برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.

در صدر این فهرست، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو حاضر در بازار اول معاملات بورس، شاهد داد و ستد بیش از 2.5 میلیارد سهمی شد.

در ادامه هم شرکت های بانک پارسیان، گسترش نفت و گاز پارسیان، نفت ایرانول، بانک پاسارگاد، تامین سرمایه بانک ملت، کشاورزی و کود زنجان، فولاد مبارکه، قند نیشابور، بانک کارآفرین، بهپاک، گروه بهمن، کود شیمیایی اوره لردگان، داده پردازی ایران و فن آوا مشمول معاملات مشکوک امروز شدند.

حضور سه بانک، فولاد مبارکه، تامین سرمایه بانک ملت و 10 شرکت بورسی و فرابورسی دیگر از جمله نکات جالب این فهرست بود.

برای مشاهده اطلاعات دیگر مانند گزارش وقایع بازار ، بازدهی ماهانه سهام و صنایع و... می توان به rahavard365.com مراجعه کرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ