کد خبر: ۱۵۴۷۹۷
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۴/۱

رویه جدید پذیرش شرکت ها از امروز اجرا شد / تکلیف ۱۰۰ مشاور
مدیر پذیرش سهام فرابورس :

رویه جدید پذیرش شرکت ها از امروز اجرا شد / تکلیف ۱۰۰ مشاور

مدیر پذیرش سهام فرابورس گفت: الزامات جدید دستورالعمل پذیرش از امروز اجرا شد و ۱۰۰ شرکت مشاور ضمن ارسال الکترونیکی مدارک و مستندات پذیرش باید کمیته پذیرش تشکیل دهند .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سارا سادات اخلاقی با اشاره به انتشار فهرست رتبه‌بندی 100 مشاور پذیرش در فرابورس و تاکید بر اهمیت نقش مشاوران پذیرش در ورود شرکت‌ها به بازارسرمایه اعلام کرد: دستورالعمل جدید پذیرش از امروز تیر اجرایی شد. تا پایان مرداد هم تدوین دستورالعمل جدید رتبه‌بندی مشاوران پذیرش تکمیل می شود .

وی ادامه داد: بنابراین از امروز مدارک و مستندات پذیرش باید از طریق سامانه الکترونیکی پذیرش در اختیار فرابورس قرار گیرد و طبق دستورالعمل جدید پذیرش، عرضه و معامله اوراق بهادار در فرابورس ، مشاور پذیرش ملزم به تشکیل کمیته پذیرش است. این کمیته شامل متعهد خرید، حسابرس مستقل و بازرس قانونی متقاضی­­ پذیرش، مشاور حقوقی متقاضی پذیرش و مشاور حقوقی مشاور پذیرش و با مسئولیت مشاور پذیرش است .

این مقام مسئول افزود: همچنین مشاوران پذیرش باید گزارش ریسک و گزارش کتبی در خصوص میزان انطباق وضعیت مالی، حقوقی و عملیاتی شرکت متقاضی را با الزامات و مقررات بازار سرمایه و دیدگاه نسبت به پذیرش شرکت متقاضی در زمان ارائه درخواست پذیرش ارائه کنند. بنابراین توصیه می شود شرایط جدید پذیرش در بازارهای اول و دوم فرابورس که در cmr.seo.ir درج شده ، مورد مطالعه قرار گیرد .

به گفته اخلاقی، پاسخ درخواست‌های اعلامی خارج از سامانه پذیرش ، شفاهی بوده و آدرس سامانه پذیرش فرابورس هم به نشانی farasa.ifb.ir است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ